Untuk Berjaya Perlu Ada Mentor



Bak kata orang nak belajar biarlah berguru jadi nak mula berniaga ni pun kenalah carik mentor yang boleh tunjukkan jalan. Kalau dalam Shaklee sepatutnya upline la kan, kalau upline tak boleh dijadikan mentor carilah sesiapa yang boleh didalam susur galur yang ada.

Kisah dengan my mentor bermula bila start kata nak serius buat Shaklee. Dah beberapa kali kena approached tuk serius tetapi still goyang sebab terlalu bizi dengan kembar dan kerja rumah, selepas kembar umur setahun rasa boleh nak serius so mula la carik info.

Start dengan dimasukkan dalam FB Page dan group Whatsapp bermula lah perjalanan Shaklee saya. Masa memula nak bertapak, memang rajin PM mentor sampai rasa mcm dia rimas pun ada tapi sebab nak tahu tebalkan muka jer lah. Segala jenis document yang ada dalam Fb Page tu saya download dan khatamkan. Asal ada webinar join, pernah jugak webinar dgr saya bukan saya dengar webinar. Tau-tau dah habis saya tertidur rupanya, ngantuk campur penat sbb nak adapted rutin baru dalam rutin harian yang sedia ada.

Mentor saya sanggup datang rumah bagi personal coaching sbb nak pastikan saya terus bersemangat buat bisnes walaupun masa tu rasa penatnya subhanallah. Malam tido beberapa jam jer kadang-kadang pernah tak tido sbb update blog, schedule fb sambil-sambil BF kembar. Siang hari rasa macam orang high sbb mengantuk tapi tak leh nak tido sebab nak uruskan anak-anak & rumah.

Saya pernah break down & pernah tinggalkan Shaklee, bukan setakat Shaklee semua media social (fb,ig,twitter,blog)saya tinggalkan. Emosi memang tak stabil lepas Ummi pergi sebab ada rasa terkilan yang amat sangat, namun mentor saya tak buang saya walaupun saya tak aktif tetapi dia tetap keep me in the loop. Akhirnya semangat tu datang balik dan mula nak buat comeback, mentor kesayangan saya sambut dengan tangan yang terbuka tanpa perlian, tanpa kutukan tetapi dengan kata-kata semangat. Terima kasih bebanyak master lydzar rusman, sekarang aim saya nak buat mentor saya bangga dengan pencapaian saya. Walaupun report card saya ni xder la elok manjang corot jer tetap akan saya cuba.

Kalau saya bergerak sendiri tanpa bimbingan dari mentor mungkin dah lama saya give up, memang betul la orang kata nak berjaya perlu ada mentor untuk tunjukkan jalan. Berkawan dan berdamping lah dengan orang-orang yang berjaya supaya kita dapat rasai aura dan sentiasa positif.

#tsunamishaklee
#pts4kebaboom
#sindiketsukses
#bisnesdarirumah


0 comment... add one now