Healing Crisis Ni Apa Yer?




Pernah dengar tak orang cakap, kalau ambil ni sakit akan keluar dulu pastu baru elok. Dulu semasa saya di asrama salah seorang roomate saya ambil ubat herba untuk jerawat, masa mula-mula ambil memang meriah jerawat dia keluar kemudian selepas beberapa minggu kemudian jerawat yang meriah tadi mula mengecut dan kulit dia makin elok dan cantik. Bila ditanya jawapan dia memang ubat ni bagi keluar semua jerawat dulu baru dia elokkan kulit. Masa tu mana tahu lagi pasal healing crisis ni, selepas kenal Shaklee baru tahu pasal healing crisis ni. Rupanya kes roomate tadi tu healing crisis la, nasib baik dia sabar hadapi healing crisis macam tu kalau orang lain mungkin dah stop makan ubat tu.

Healing crisis ni berlaku apabila kita ambil supplemen dan badan berinteraksi dengan supplemen tersebut bukan sebab tidak serasi tetapi sebab nak bagi elok la. Healing crisis aka krisis penyembuhan, memang kena sabar la untuk hadapinya. Badan sedang direpair dari dalam istilah mudahnya. Semasa saya mula-mula ambil Shaklee dulu, saya tak berapa ingat sebenarnya healing crisis saya sebab dah hampir 6 tahun berlalu tetapi yang paling baru ni saya cuba Vivix.
  Agak hebat jugaklah healing crisis yang saya  kena hadap, 2 3 hari pertama steady lagi kemudian badan mula tunjukkan simptom-simptom. Demam, selsema dan batuk menyerang agak teruk gak la dengan sakit-sakit badan lagi. Pergh kalau boleh nak  baring jer kat dalam bilik tak nak bergerak tapi dah nama Ibu kan mana boleh baring lama-lama. Masa ini minum air banyak sbb semasa healing crisis memang kena minum air banyak, up kan dose Vitamin C dan Zinc Complex.

 Sihat dari demam dan sakit-sakit badan, jadi benda lain lak ingatkan settle dah healing crisis rupanya belum lagi. Naik ruam-ruam halus lak kat muka, aduhh banyak-banyak healing crisis  part nasib bendasing kat muka yang paling saya takut. Tetiap hari belek cermin bilalah nak hilang janganlah melarat, risau betul. Masa ni saya sapu Herbal Blend kat muka nak bagi ruam-ruam tu cepat hilang.

 Alhamdulillah, tak lama lepas tu hilang. Healing crisis saya dengan Vivix dekat seminggu gak la. Banyak betul yang kena repair agaknya. Tetapi apapun bila berlaku healing crisis kena sabar hadapinya kerana setiap orang tak sama. 

Jadi jangan takut bila ada healing crisis ini menunjukkan badan sedang dalam proses penyembuhan. Jangan mudah terpengaruh dengan janji-janji manis yang menawarkan kesihatan dan kecantikkan dalam masa yang singkat. Semak dan selidik dulu sebelum beli.



0 comment... add one now