Produk Shaklee Mahal?




Ramai yang kata produk shaklee mahal dan tidak berpatutan. Hakikatnya tidak. Secara kasar kalu dilihat lebih kurang sama jer harga produk Shaklee dengan produk kesihatan yang lain. Tetapi tidak tahu mana punca mengatakan produk Shaklee tu mahal. Vivix dan Collagen memang mahal harganya tetapi berbaloi, malahan ada jer produk yang lebih mahal tapi elok jer orang beli tanpa merungut. Hehehe pokok pangkal diri sendiri kan.

OK saya buat kiraan kasar la untuk Vitamin Asas Shaklee yang selalu diambil untuk menjaga kesihatan.

Vitalea 120 biji pada Harga RM 88.75
Harga 1 biji = RM 88.75/120
                    = RM  0.74
Boleh bertahan sehingga 4 bulan

Vitamin C 500Mg Sustained Release 180 pada Harga RM 92.50

Harga 1 biji = RM 92.50/180
                    = RM  0.51

 Boleh bertahan sehingga 6 bulan

B Complex 120 biji pada harga RM 53.75

Harga 1 biji = RM 53.75/120
                    = RM  0.45

Boleh bertahan sehingga 4 bulan

Omega Guard 90 biji pada harga RM 136

Harga 1 biji = RM 136/90
                    = RM 1.50
Boleh bertahan sehingga 2 bulan

Ini saya buat kiraan guna harga pasaran, kalau saya  guna harga ahli lagi berbaloi-baloi.
Opss tetapi saya tidak la boleh dedahkan harga ahli yer sebab harga ahli hak mereka yang berdaftar sebagai ahli dengan Shaklee. Hanya bayar RM65 (tambah RM10 postage untuk semenanjung, RM 20 postage untuk sabah dan sarawak) untuk seumur hidup.

Nak tau betapa syoknya berdaftar jadi ahli boleh baca disini

Ha bertahan sehingga berbulan-bulan. Ada produk di pasaran bayar dengan harga yang mahal tetapi hanya untuk sebulan sahaja. Saya tidak mahu membuat perbandingan harga di sini sebab nanti ada yang mengatakan saya menutup periuk nasi orang. Tetapi saya yakin yang orang ramai diluar sana pasti membuat perbandingan harga sebelum membeli kan?

Jadi fikir-fikirkan la yer. Banyak jer produk yang harga lebih kurang dengan Shaklee dipasaran jadi sepatutnya tidak ada istilah produk Shaklee mahal malahan sepatutnya produk shaklee adalah berpatutan. 

Shaklee melabur 300 juta USD untuk ujian klinikal dan kajian bagi memastikan produk yang mereka hasilkan bermutu tinggi. Malahan bahan-bahan yang mereka gunakan juga amat berkualiti. Tidak percaya sila baca artikel ini. 

petikan daripada artikel tersebut:
ALWAYS WORKS We Guarantee Utmost Effectiveness
Plenty of company claim their products work. But at Shaklee, we have proof. You see it in the over 100 scientific papers, 90 of them published in peer-reviewed journals, that prove the effectiveness of Shaklee products. You see it in the over 300 million USD invested in clinical testing, research, and development. You see it in the 2007 Landmark Study conducted in collaboration with researchers from UC Berkeley School of Public Health that showed that people who took Shaklee supplements had markedly better health than those who took other brands of multivitamins. And you proof in the 54 gold medals won by Shaklee powered world-class athletes.
And the most enlightening proof of all is in the millions of real people who have lived healthier, more productive lives because of Shaklee. Before any Shaklee product reaches your hand, we’ve done the hard work to make sure it does what we say it does.

Jadi harga dengan kualiti yang mereka berikan amatlah berpatutan. Sekali lagi, sila fikir-fikirkan. Anda pengguna bijak. Jika isu kehalalan sesuatu produk boleh diselidik sehingga ke akar umbi xkan la pasal harga dan kualiti produk tidak boleh kan. 

Anda pengguna bijak sila buat pilihan yang bijak juga.


0 comment... add one now