CoQ Heart Bukan Sekadar Untuk Jantung



Dalam entri saya sebelum ni dah cerita tentang CoQ10 dan kebaikannya untuk jantung kita, tetapi koenzim CoQ10 ini kegunaanya sangat luas. Sangat sesuai untuk lelaki kerana ia boleh membantu tahap kesuburan. Disamping itu CoQ Heart mengandungi Vitamin E yang memang sudah diketahui mampu meningkatkan kesihatan sperma dan menghasilkan sperma yang berkualiti.


Namun, CoQ Heart ini bukan sahaja sesuai untuk lelaki. Walaupun sakit jantung di Malaysia kebanyakkannya menyerang kaum lelaki tetapi serangan jantung terhadap kaum wanita juga sudah semakin meningkat. Jadi tidak ada salahnya kaum wanita mengambil CoQ Heart. Produk Shaklee semuanya bersifat unisex, semua orang boleh ambil dan mendapat manfaat daripadanya. Bonus lain apabila mengambil CoQ Heart adalah :

Menarik bukan bonus apabila mengambil CoQ Heart. Banyak lagi kelebihan koenzim CoQ10 tetapi tidak ada bukti saintifik yang jelas. Ramuan utama CoQ Heart adalah CoQ10, Vitamin E dan Green Tea.

CoQ Heart :
* Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
* Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
* Meningkatkan peredaran darah
* Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

Vitamin E dengan Selenium
* Menghaluskan kulit, anti penuaan
* Melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan * Meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita. 
* Selenium membantu mencegah kerosakan kromosom, meningkatkan bilangan sperma dan melindungi kita daripada radidal bebas.

Green Tea (Teh Hijau)
* Kajian yang dijalankan menunjukkan teh hijau membantu mengurangkan kanser payu dara, perut, esofagus, kolon dan kanser prostat.
* Kandungan teanin di dalam teh hijau yang bersifat antihipertensif iaitu mampu membantu menurunkan tekanan darah dan berada pada tahap normal.
* Mengurangkan paras kolestrol jahat dalam badan dan meningkatkan nisbah kolestrol baik berbanding kolestrol jahat dalam badan.








0 comment... add one now