Set Triple M Shaklee


Semakin hari semakin ramai yang menyedari khasiat susu ibu...pelbagai produk milk booster terdapat di pasaran..namun hati saya tertarik pada Shaklee..mengapa? Ha nak cerita la ni jgn bosan lak yer..hehe

Set menyusu shaklee lebih mementingkan kesihatan si ibu bagi memastikan susu yang bakal dihasilkan berkualiti..tak percaya? Kita ambil contoh Set Triple M..ada 6 vitamin dalam set tapi hanya 3 vitamin yg dikenalpasti sebagai milk booster manakala yang lain untuk memastikan si ibu sihat dan cergas...saya terang secara ringkas..

● vitalea - multivitamin bagi melengkapkan vitamun harian yang diperlukan badan dan memberi tenaga
● b complex - agen penenang bagi mengelakkan stress supaya ibu sentiasa tenang dan fokus
● vita c - meningkatkan imunisasi badan dan membantu badan menyerap vitamin lain dengan berkesan
● ESP - pembekal tenaga dan memekatkan susu supaya si manja lebih kenyang
● Alfalfa - mengecutkan rahim selepas bersalin dan merangsang payudara menghasilkan susu dengan lebih cepat serta bertindak sebagai serat
● Ostematrix - membekalkan calcium harian kita dan boleh bertindak sebagai milk booster kerana calcium diperlukan untuk menghasilkan susu

Manfaat bonus : kulit ibu lebih cantik, berat badan turun dengan mudah, lebih sihat dan ceria

Nampak tak? Vitamin semuanya fokus pada si ibu bukan untuk membanyakkan susu semata.

Saya akui untuk bukan senang nak exclusive bf ni kerana itu la ilmu penyusuan itu penting.. macam-macam buku dan kelas penyusuan ibu ada..internet pun banyak sumber..kauncelor lactation pun ramai di luar sana..konsep supply n demand,kolostrum,power pumping n jadual pam kena make sure paham...kena rajin cari n study..

Supplemen membantu tetapi bukan jaminan lepas ambil terus susu mencurah-curah..ilmu itu penting.. kerana itu setiap ibu yang beli set penyusuan dengan saya akan saya tanya mengenai ilmu penyusuan mereka..jika ada yang kurang faham akan saya tolong mengikut kemampuan saya..

Alhamdulillah set triple m membantu saya dalam usaha exclusive bf si kembar sehingga hari ini... Jangan berputus asa yer...berusaha memberi yang terbaik..

Boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut... ♥♡♥

All moms are hero.. yeay!





 

0 comment... add one now