Shaklee : Nyah kau toksin





Ramadan akan tiba lagi 2 bulan mari ambil kesempatan ini untuk nyah toksin dalam badan. Allah memang sediakan bulan puasa ni untuk badan kita berehat, kesian badan kita bekerja 24/7 bagilah dia masa berehat juga. 30 hari kita berpuasa untuk bagi badan kita sihat semula kerana berpuasa memberi banyak manfaat pada badan salah satunya menyingkirkan toksin. Toksin dalam badan kebanyakkan berpunca daripada banyak sumber antaranya air, makanan dan udara. Sumber makanan kita bukan macam dahulu, pencemaran terlalu banyak dengan racun serangga lagi disebabkan itu adalah sumber makanan kita takde pilihan la tetapi kita la yang kena bijak macam mana nak hadapi keadaan macam ni. Tak pe itu kita cerita lain entri. Sekarang kita cerita pasal puasa dan detoks.

Allah sudah kurniakan kita organ-organ perkumuhan yang mampu membuang toksin sendiri tetapi ibarat kereta juga kalau tidak diservis pasti performance kurang kan, Badan kita juga begitu, organ-organ dalaman perlu diservis supaya dapat berfungs dengan baikJadi berpuasa boleh membantu badan untuk buang toksin-toksin tersebut dan pengambilan suplemen membantu pembuang tersebut lebih berkesan. Semasa mula-mula berpuasa kita akan rasa penat, letih, mood swing kerana badan kita sedang dalam proses membuang toksin. Selepas beberapa hari baru badan rasa ok sedikit semasa ini kerana toksin sudah mula berkurangan.

Tetapi kalau semasa berbuka bantai la makan ikut sesedap tekak memang tak menjadi la buang toksin silap-silap menambah toksin. Semasa berpuasa kita bukan sahaja menahan lapar dan dahaga tetapi juga menahan nafsu. Dugaan paling besar semasa berpuasa adalah juadah berbuka kan? Kalau pergi pasar ramadhan tu semua benda rasanya hendak beli. Akhirnya penuh satu meja dengan macam-macam juadah, lepas tu tak abis. Membazir jer kan. Membazir duit satu hal, makanan lagi ramai jer orang diluar sana tiada makanan kita yang bertuah dapat makan tapi buang-buang. Buang toksin pun sah la tidak menjadi.

Ibadat puasa itu adalah anugerah tau Allah bagi kita masa untuk memudahkan kita buang toksin jadi gunakan peluang ini sebaiknya. Semasa bulan puasa cuba kita kurangkan gula, banyakkan minum air masak, kelebihan sayur-sayuran dan buah buahan segar. Pengambilan suplemen juga membantu sebenarnya kerana khasiat sumber makanan sekaran tidak sama seperti dulu jadi suplemen melengkapkan nutrien yang tidak cukup.Shaklee mencadangkan beberapa produknya untuk membantu kita menghadapi Ramadhan dengan penuh semangat dan bertenaga.

Nuriferon - Untuk menguatkan sisitem imun badan kerana dibulan puasa badan senang jatuh sakit apabila badan mula membuang toksin. Lagipun didalam Nutriferon terdapat bahan yang juga membantu proses detoks lebih efektif.

Performance Drink - Dehidrasi pasti akan berlaku jadi Performance Drink membantu untuk mengekalkan air didalam badan disamping membekalkan tenaga. Bulan puasa memang selalunya orang akan kurang air kerana kurang minum. Cuba amalkan tips ini bawa air semasa berteraih dan minum setipa 10 ke 15 minit sepanjang berterawih.

ESP - Bertindak sebagai pemberi tenaga selalunya kerana bulan puasa makan yang diambil selalunya sedikit terutamanya semasa bersahur. Nafsu memberi juadah memang membuak tetapi bila makan sedikit jer kerana perut tidak lapar. Kadangkala ada antara kita yang tidak makan sahur kerana tidak lulu nak makan katanya. Jadi ESP insya allah membantu badan untuk sentiasa bertenaga.

Alfalfa - Membanu didalam proses detoksifikasi. Toksin akan dibunag sepanjang kita berpuada ada kerana Sahur tak lalu makan. Alfalfa walk membantu badan mendapat nutrien perlu dan jangan lupa dan masih ada lgi melibatkan usaha. 

Masih ada beberapa lagi produk yang sesuai diambil, ia dapat membantu badan supaya sihat walafiat disamping membetul boleh baca pada gambar.

Selain daripada itu Shaklee juga ada Set Super Detox.

Jemput baca ♥♡♥ 






Semoga amalan puasa kita diterima Allah.

0 comment... add one now