Cara Untuk Kulit Cantik Gebu Gebas Dengan Shaklee


Asal buka FB banyak sangat iklan pasal produk kecantikkan. Kalau tengok tv pun sama gak macam-macam brand ada kemudian istimewa tang sini istimea tang sana. Hendak tarik customer kenalah jadi unik kan baru orang tertarik untuk beli.

Dalam shaklee pun ada produk untuk kulit bukan setakat vitamin kesihatan jer. Kalau korang faham tentang fungsi suplemen betul-betul korang mesti tahu yang setiap vitamin tu pasti ada kebaikan untuk kulit. Sebagai contoh Lecithin Shaklee, orang kenal dan tahu Lecithin untuk kurus tetapi tahu tak Lecithin pun bagus untuk kulit yang cantik pastu bagus untuk daya ingatan juga. Nampak tak?

Jadi tak heran la kalau mereka yang amalkan suplemen jadi makin sihat dan kulit makin cantik.

Kenapa ai sibuk sangat hendak cerita pasal produk Shaklee untuk kulit ni? sebabnya produk shaklee bagus, setiap produk yang dorang keluarkan pasti ada kajian yang menyeluruh kemudian yang paling penting ada Landmark Study yang menunjukkan produk shaklee selamat dan berkesan untuk diambil bagi masa yang panjang. Kalau claim produk bagus sebab dah berpuluh tahun dalam pasaran tetapi tiada Landmark Study ermmm sesuatu disitu.

Produk Shaklee untuk kulit cantik antaranya Collagen Powder, Vivix, ESP, Meal Shakes, Sustained Release Vitamin C, Vitamin E, GLA Complex, Carotomax, Herb Lax dan Alfalfa Complex.

Collagen Powder Shaklee dah memang sah-sah khas untuk kulit sebab kolagen kan. Istimewanya colalgen powder shaklee adalah diperbuat daripada sisik kulit ikan merah yang memang bahan mentah yang terbaik untuk collagen. Saiznya yang kecil memudahkan diserap oleh badan. Kajian yang  dijalan menunjukkan kalau korang ambil collagen shaklee selama 8 minggu berturut-turut keadaan kulit akan menjadi bertambah baik, kedut berkurangan, kulit menjadi lembab, garis halus pudar best kan? Khasiat collagen powder shaklee bukan setakat tu jer tau, collagen bagus untuk sendi, rambut dan kuku. kulit cantik gebu gebas dapat, rambut  dan kuku cantik bersinar dapat dan sendi sihat pun dapat. Ha tak berbaloi ter kau.

Baca sini untuk Tahu Kelebihan Collagen Shaklee

Vivix, antara produk Shaklee yang pricey tetapi tetap laku keras jadi harga bukan la masalah sebenarnya bila sudah tahu kebaikan dan juga dah rasa kesannya. Vivix membantu sel dan DNA kita untuk kekal sihat dan membantu menjaga DNA kita daripada kerosakkan dengan melindungi telomers kita, Kandungan antioksidan yang tinggi juga bagus untuk melindungi badan kita daripada serangan radikal bebas.

Baca sini untuk tahu lebih lagi Tentang Vivix

ESP merupakan sumber protein yang bagus kerana ia mempunyai 9 asid amino perlu yang badan kita tidak hasilkan tetapi badan kita perlukan. ESP diperbuat daripada soya Non GMO dan dipantau daripada masa ditanam sehinggalah menjadi produk. Asid amino daripada protein diperlukan untuk menghasilkan sel baru dan membaiki sel yang rosak. Apabila sel menjadi sihat konfem la kulit kita pun cantik kan? Luka akan menjadi cepat sembuh dan parut akan pudar. ESP merupakan minuman protein yang rendah Glisemik Indexnya jadi sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah diebetes.

Ramai juga yang tahu tentang kewujudan Meal Shakes Shaklee ni kerana Meal Shake ni kalau anak-anak yang picky eater makan ataupun yang kurus insya allah akan terbuka selera untuk makan benda lain dan badan membulat. Tetapi Meal Shake bukan untuk kanak-kanak semata tetapi untuk semua orang terutama orang dewasa. Meal Shake ni umpama multivitamin tetapi dalam bentuk minuman tersangatla sesuai untuk mereka yang susah hendak telan ubat. Multivitamin kan bagus untuk kulit jadi Mealshake boleh bantu. Bancuh bersama-sama dengan ESP wau memang sedap, Meal shkaes berperisa vanilla manakala ESP cuma ada hint of Vanilla. Bestnya kalau dapat.

Antara produk yang hot untuk kulit bermasalah jerawat adalah Sustained Release Vitamin C kemudian  ambil bersama-sama dengan ESP jerawat makin hilang, muka makin cerah dan parut jerawat makin pudar. Vitamin C Shaklee istimewa kerana ia akan lepaskan sedikit demi sedikit mengikut keperluan orang lain. Setiap satu jam vitamin c akan dibebaskan kedalam sistem badan kita. Vitamin C memang sudah terkenal untuk kebaikannya pada kulit wajah sebab itu banyak produk kecantikkan berasaskan vitamin c contohnya serum vitamin c. Hati-hati semasa memilih produk vitamin C.

Asal parut jer mesti nak pakai Vitamin E kan. Walaupun vitamin E ni banyak khasiat lain kegunaan paling orang carik adalah untuk hilangkan parut jerawat. Vitamin E shaklee diperbuat daripada grapeseed dan juga mengandungi selenium. Tahu tak yang vitamin E ini bagus untuk orang lelaki? Ia untuk menjaga kesihatan air mani dan sistem reproduksi. Vitamin E juga adalah anti oksidan yang bagus dan betindak sebagai pelindung UV daripada dalam. Hebat kan Vitamin E ni. Banyak kegunaan lain selain daripada untuk kulit, ia juga bagus untuk jantung, sistem reproduksi kaum lelaki dan merupakan anti penuaan.

Tahu tak GLA Complex Shaklee diperbuat daripada bunga borage dan mempunyai ketumpatan GLA Complete yang lebih tinggi daripada Evening Primrose. GLA Complex membantu menstabilkan hormon jadi untuk adik-adik yang selalu naik jerawat kerana hormom boleh la ambil GLA Complex. GLA Complex juga membantu mencegah jeragat.

Carotomax mengandungi vitamin A yang tinggi dan bagus untuk mata namun ia juga merupakan anti oksidan yang bagus. Antioksidan  bagus untuk kulit kerana ia membantu mengawal dan menghalang radikal bebas. Radikal bebas boleh membuatkan kulit kusam dan kurang bermaya.

Baca sini untuk Antioksidan dan Kecantikkan

Herb Lax dan Alfalfa bertindak sebagai agen detox yang membantu badan membuang toksin. Toksin merupakan salah satu punca kulit bermasalah. Toksin yang berkumpul dalam badan boleh menyebabkan jerawat, muka kusam, kulit kurang bermaya dan berkedut. Dengan membuang toksin daripada badan membolehkan badan kita lebih sihat dan sel-sel dalam badan dapat diperbaiki dengan lebih efektif.

Baca sini untuk Detox

Untuk dapatkan kulit cantik bukan la mudah kerana ia perlukan kesabaran dan kesungguhan. Memang produk diluar sana yang menjanjikan keputusan yang cepat tetapi kita sebagai pengguna perlu bijak kerana adalah ia selamat. Cepat bertindak membuatkan kita rasa tersangat gembira tetapi ada side effect tak dimasa hadapan? Soalan yang simple tetapi kita selalu lupa dek teruja dengan keputusan yang dijanjikan.








Teringin hendak cantik macam mereka, boleh jer. Meh la kontek saya.


2 comments.. read them below or add one

akak purdah akak purdah 31 Mac, 2018
Besnya produk shaklee ni..terbaiklah
Youth Skin Care Youth Skin Care 31 Oktober, 2018
Memang best vit shaklee ni. Saya pakai Youth Skin Care nak hilang jeragat. Alhamdulillah pakai sebulan dah kurang la jeragatnya.