ESP Shaklee Vs Air Soya



ESP bukan air soya kenapa?

Apa bezanya? 
Dari soya juga kan?

Sumber utama : soya

Cara Pemprosesan : rendam, kisar, rebus,tambah gula, sedia untuk diminum
Hasilnya : air soya

Cara Pemprosesan :Dehulled and defatted process (proses dimana soya dikupas dan dibuang lemak) kemudian diproses menjadi soya protein isolate
Hasilnya : Protein Soya

Sudah nampak beza? ESP adalah soy protein isolate ataupun protein soya. Protein yang diekstrak daripada soya setelah melalui beberapa proses. Keywords disini adalah 'isolate" ataupun pengasingan. Protein soya telah diasingkan daripada komponen lain didalam soya membuatkan ia 90 - 95% , hampir tiada karbohidrat dan lemak. Cuba tengok peratusan protein yang telah diasingkan tinggi kan? ESP ni sama la macam serbuk protein yang biasa korang beli dekat farnasi untuk jadi sado tu. Disitu sahaja sudah cukup membezakan ESP dengan air soya biasa. Jika benar ESP Shaklee ini membuatkan orang kena kanser, kena cyst, jadikan si sado menjadi adik-adik kenapa air soya dekat pasar malam ok-ok jer korang minum? Cakapla dekat seller tu soya ni penyebab kanser tak elok jual. 


Walaupun sekarang ini sudah banyak iklan air soya gunakan point non-gmo dan 9 amino asid tetapi yang mereka jual tetap air soya, tidak sama dengan ESP. 9 asid amino memang khasiat semulajadi soya, Allah dah jadikan begitu bukannya semasa kita tambah semasa buat produk soya. 9 asid amino tu yang cuba diselamatkan supaya tidak musnah semasa pemprosesan. Soya yang digunakan untuk ESP merupakan non-gmo (ini fakta yang kami duk jaja dari dulu) sebabnya GMO is bad, Non-GMO is good. Soya yang digunakan juga dibasuh dengan air sejuk supaya khasiatnya terpelihara. 

Rasa-rasa dah faham kenapa ESP Shaklee bukan air soya? Insya allah boleh faham kan. 

Baca sini untuk Kebaikan ESP Shaklee

Air soya memang sedap diminum tetapi tak aci lah kalau air soya, taufu fa korang boleh minum dan makan selalu tanpa claim mendatangkan keburukan tetapi ESP yang belum tentu korang pernah try dan rasa perbezaannya korang dah jatuhkan hukuman. ESP sudah berada dipasaran cukup lama lebih daripada setengah abad. Lagipun takkan Shaklee sibuk serah tengkuk supaya dinilai melalui Landmark study dan 3rd party review kalau produk shaklee bermasalah. 

Baca sini untuk Kelebihan ESP Shaklee

Antara kelebihan-kelebihan ESP yang menguatkan lagi produk ini, bak kata orang selling point ESP adalah:

§ Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan

~ Soy yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, dan restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat.

§ Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan

~ Amino acids sgt sensitive dgn suhu yg panas.. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result



§ Soy isolate itu mesti ditambah dgn unsur calcium..kenapa?


~ Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yg denikian unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soya tu.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium.


Berminat untuk membeli ESP boleh Klik pada gambar di bawah :
Jadi jangan risau, yakin dan dengan produk shaklee yang memang ada kajian klinikal dan kajian saintifik berserta Landmark Study. Jika rasa macam korang sakit disebabkan makan produk Shaklee silalah buat komplen bersama-sama dengan laporan doktor yang mengatakan korang sakit sebab consume produk shaklee. Nasib korang akan terbela jangan risau, jadi jangan la terlalu percaya dengan mitos. Kalau rasa soya tak bagus sila jangan makan semua produk soya tak kira lah brand apa pun, jangan pulak brand lain ambil soya tapi ESP shaklee diburuk-burukkan. Sangat tidak adil namanya.

Ok la kali kita cerita lagi pasal ESP ni yer.












0 comment... add one now