Buat Para Pengantin Baru Untuk Tampil Cantik Di Hari Bahagia




Selamat pengantin baru.
Selamat berbahgia.
Selamat ke anak cucu.
Selamat sejahtera.

Semoga berpanjangan.
Semoga berkekalan.
Semoga satu tujuan.
Semoga aman.

Pergh lagu yang mengamit kenangan hehehe

Para bakal pengantin baru pasti dah mula tergiang-giang lagu ini kan, musim sekolah memang musim orang kahwin. Setiap hujung minggu penuh dengan jemputan orang kahwin. Para bakal pengantin pula inilah waktu yang ditunggu-tunggu setelah berbulan-bulan membuat persediaan. Selalunya orang yang paling risau kalau dia tak cantik adalah bakal pengantin perempuan. Sebelum hari langsung dia, perkara pertama yang selalu dorang fikir macam mana nak jadi cantik. Nak kulit cantik, nak figure cantik nti nak pakai baju pengantin idaman kena lah cantik. Bulan 3 nanti cuti sekolah mesti ramai yang nak kahwin, tinggal sebulan jer lagi oh tidak!!! sempat lagi ni (provided kulit tidak berapa bermasalah).

Pelbagai persediaan sudah dibuat dam memang memenatkan, kenduri, baju pengantin, door gift, kad kahwin, kursus kahwin dan yang paling penting persediaan mental dan dalaman. Persediaan dalaman??? Apa tu???

Ha persediaan ini tak kurang pentingnya, bagi pengantin perempuan mestilah mahu kelihatan cantik, glowing, berseri-seri dan menawan semasa hari bahagia tu kan. Jangan tipu kalau kata mana ada lah. I been there and done that. Macam-macam saya buat dulu nak pastikan i was the queen of the day no body can shine me out hehehe.

Apa yang saya buat? Jaga makan, jaga badan, amalkan petua tuk jaga kulit, diet dan makan vitamin untuk kulit cantik dan dalaman wanita. Ha mengelabah dah, jangan risau Shaklee ada produk yang boleh membantu. Kulit cantik plus dalaman wanita pun terjaga.Ini antara vitamin yang boleh adik-adik bride to be ambil untuk kasi kulit tu kebabom bercahaya.

ESP - membantu badan kita menghasilkan sel-sel baru kerana ia adalah minuman protein dan untuk membina sel baru asid amino (bahan didalam protein) diperlukan. ESP mengandungi 9 asid amino penting yang badan kita perlukan. Apabila sel baru dihasilkan confirmlah kulit pun bertambah baik kan sel baru. Kalau ada jerawat, cepat hilang dan cepat sembuh. Parut jerawat juga semakin pudar, tumit kaki yang pecah-pecah jadi semakin licin. Eh nak jadi pengantin semua benda kena belek dan jaga.

Vitamin C - ini tak perlu terang pun dah sedia maklum kan kebaikan vitamin C untuk kecantikkan. Kesan konsisten ambil vitamin C, kulit bertambah licin dan gebu, putih dan mulus sampaikan diri sendiri pun kagum dengan kulit sendiri. Vitamin C membantu badan kita menghasilkan lebih banyak kolagen disamping menguatkan daya imun badan. Hari langsung semakin dekat kenalah sentiasa sihat mana boleh sakit atau demam, kelam kabut la jawabnya nanti.

Collagen - Walaupun collagen ini diperlukan oleh setiap anggota badan kita tetapi kita lebih kenal collagen untuk kecantikkan kulit. Collagen menjadikan kulit kita lebih lembut dan lembap, mengurangkan garis-garis halus dan bekas jerawat. Muka akan jadi lebih gebu seterusnya flawless la.

Vitamin E - Macam vitamin C jugak, tak perlu terang pun sudah tahu kebaikan vitamin E untuk kulit kan. Kalau ada masalah parut jerawat, Vitamin E boleh bantu memudarkan dan menganjalkan kembali kulit. Vitamin E juga bertindak sebagai UV protector tau daripada dalam, jadi kulit kita tidak cepat sunburn. Lagi satu tips penting, vitamin E juga adalah antara vitamin cinta (untuk suami isteri) kerana ia membantu.

GLA Complex - kaya dengan GLA yang memang bagus untuk wanita, pernah EPO (evening primrose oil)? Fungsi yang sama tetapi GLA Complex bagus kerana bunga borage yang digunakan sebagai bahan utama mempunyai kandungan GLA lebih tinggi daripada EPO. GLA complex membantu menguatkan kuku dan rambut, nanti nak pakai crown rambut kena lah shining kan. Malulah dekat mak andam nanti rambut banyak gugur kemudian kuku kusam tak cantik kannn.

Vivix - ini memang yang terbaiklah. Vivix kata dengan anti oksidan dan anti oksidan bagus untuk kulit kita kerana ia menghapuskan radikal bebas. Membaiki DNA kita, DNA yer korang. Deep inside our body. Kalau DNA sudah sihat walafiat, apa kesannya pada kulit? Haruslah kulit kita cantik, mulus, lembap, flawless segala bagai.

B Complex - bukan semata-mata untuk stress ataupun untuk tingkatkan metabolisme sahaja. Bagus untuk kulit juga ni kerana mencegah pigmentasi, membuatkan kulit kita lembap kemudian kalau masalah jerawat pun B Complex



Saranan Vitamin Untuk Pengantin Baru :

Untuk adik-adik bakal pengantin kita, akak si pengantin lama ni nasihatkan ambillah Collagen, Vivix dan Vitamin C jika majlis korang tinggal dalam sebulan dua jer kerana Collagen dan Vivix boleh berikan kesan yang cepat bersama-sama dengan bantuan Vitamin C tetapi bergantung pada keadaan kulit korang juga. Jika memang pada asalnya tidak ada masalah kulit yang kronik atau ketara, kesan lebih mudah berlaku tetapi jika kulit korang ada masalah kena lama la sikit baru nampak kesan. Rome doesn't not build in one day macam tu juga kulit cantik. Jangan terlampau mengharap kesan yang cepat kerana ia mungkin hanya kesan sementara sebelum kesan sebenarnya yang menyakitkan tiba.

Jadi be carefull daripada cantik bak puteri masa majlis bertukar jadi ogre lak nanti.
Disebabkan hendak cantik cepat dalam masa yang tidak realistik, sakit yang dapat pula nanti.

Boleh Baca sini : Muka Rosak Kerana Kosmetik

Shaklee ada menyedia beberapa set untuk kecantikkan kulit.

Set Jerawat
ESP & Vitamin E

Set Kecantikan Kulit Mampu Milik
Vitamin C SR & Vitamin E

Set Kecantikan Kulit
ESP, B Complex. Vitamin C SR & Vitamin E

Set Pengantin Baru
Vitamin C SR, Collagen Powder, GLA Complex & Vitamin E

Set Kulit Cerah Mampu Milik
ESP & GLA Complex

Bacaan lanjut : Kulit Cantuk Berseri Dengan Shaklee






0 comment... add one now