Muka Rosak Kerana Kosmetik, Hendak Cantik Tetapi Dapat Sakit





Produk kosmetik dekat pasaran memang banyak sekarang ni tak kira la local atau import. Daripada skin care line sampai la ke make up. Macam-macam jenama ada dan pelbagai harga. Tetapi jangan sampai salah pilih, takut nanti merana badan daripada dapat kulit yang bersih terpaksa buat rawatan kulit.
Ni ada lagi produk kosmetik yang diarahkan untuk tarik balik produk daripada pasaran kerana mengandungi bahan terlarang. Berita daripada Harian Metro Online
Putrajaya: Sepuluh produk kosmetik tidak lagi dibenarkan dijual di negara ini kerana mengandungi racun berjadual asid azelaik, hydroquinone, tretinoin dan logam berat merkuri.
Produk ialah Melan: Off Intensif Mask, Melan: Off Maintainance Cream, Krim Malam dan Siang Afrina, krim herba Kemboja, Day Pinky Cream, Night Glow Cream, Debella Nadien Glow Night Cream, Mekar Semilu Skrub Muka Mutiara Beauty Collection dan Mekar Semilu Krim Mekarsutra.

Produk kosmetik ikut keserasian kulit, ada yang guna produk murah pun dah dapat result yang terbaik. Ada juga yang perlu pakai produk mahal baru dapat result yang tuan punya badan mahukan. Bergantung pada tuan punya badan tetapi yang penting pastikan produk tersebut selamat. Jangan kerana nak murah kulit jadi rosak, jangan sangka harga mahal kulit boleh jadi cantik juga. Keserasian kulit tu penting. Sebelum membeli bualah sedikit research produk yang berkenan dihati tu untuk pastikan tiada bahan terlarang, tiada logam berat yang merbahayakan dan selamat digunakan untuk jangka masa yang panjang.
Macam cik puan dalam testi ni akibat salah pakai produk, kulitnya jadi merah dan nipis malahan jadi sensitif. Jerawat mudah naik walaupun hanya terdedah pada udara yang kurang bersih. Beliau ambil langkah baiki dan rawat dari dalam, ambil Vitamin C dan Vitamin E daripada Shaklee untuk rawat daripada dalam.
Usaha membuahkan hasil, kulit menjadi semakin sihat dan jerawat sudah hilang. Kawan sekeliling juga perasan dengan perubahan kulit beliau. Sekarang beliau masih lagi meneruskan pengambilan Vitamin C dan Vitamin E kerana vitamin perlu diambil setiap hari supaya dapat maintain kesihatan yang sudah diperolehi.

ayuhsihat.blogspot.com

Ini juga salah seorang yang mengalami masalah kulit kerana mencuba pelbagai produk kecantikan. Akibat mencuba pelbagai produk akhirnya kulit menjadi rosak memang mimpi ngeri buatnya. Beliau akhirnya mengambil keputusan untuk berhenti mencuba produk-produk tersebut dan merawat kulit beliau dengan mengambil supplemen Shaklee.
Beliau mengambil Set Cantik Shaklee dan akhirnya wajahnya sudah bebas jerawat. Memang memerlukan tekad dan usaha yang tanpa jemu, beliau konsisten selama 3 tahun dan akhirnya kulit sihat semula dan semakin berseri.
Supplemen Shaklee walaupun ambil atas tujuan berpantang atau pun tujuan penyusuan tetapi faedah lain tetap di rasai oleh si pengguna. Ambil set pantang tetapi kulit jadi cantik, ambil set penyusuan tetapi jadi kurus. Itu lah side effect yang ramai alami apabila mengambil Shaklee.

ayuhsihat.blogspot.com

Jika berminat boleh  hubungi saya...jangan malu jangan segan...

0 comment... add one now