Cukup Kuat Tak Sistem Imun Badan Kita Nak Lawan Zika?




Sekarang ni banyak la penyakit pelik-pelik timbul contohnya Zika. Dulu kita sibuk ngan denggi jer belum dapat nak banteras betul-betul timbul chikukunya pastu sekarang ni Zika pula. Makin lama makin bahaya. Virus penyakit dalam dunia dah berevolusi agaknya chewah ayat baget hebat la tu. ahhaha tapi betul la penyakit daripada nyamuk aedes tapi jenis yang lain tetapi lagi bahaya. Pastu punya la jauh datang merantau daripada Africa sana sampai ke Malaysia.

Dah tau ada macam-macam virus kat Malaysia ni, nak tak nak kena lah kuatkan daya lawan penyakit tu kan. Takkan nak tadah jer terima penyakit, gila namanya tak sayang nyawa. Macam-macam yang boleh kita buat tuk kuatkan imun badan antaranya bersenam, makan makanan seimbang, lebihkan sayur dan buah-buahan, ambil supplemen, makan makanan yang menguatkan sistem imun.

Banyak yang boleh dilakukan supaya kita sihat, macam kami Shaklee's Lovers ni akan ambil vitamin-vitamin yang kuatkan sistem imun la senang sikit. Dah sah-sah setiap tablet tu mengikut zat keperluan harian jadi tak nyah nak risau makan sayur banyak ni cukup tak.

Antara Vitamin Shaklee yang menguatkan sistem imun :

1. Ofkos la Nutriferon yang memang dicipta khas untuk imun badan. Seawal 3 hari boleh dapat rasa perubahan. Bahan-bahan yang dipilih oleh Dr.Yasuhiko memang berkualiti dan beliau telah menjalan kajian selama 40 tahun bagi memastikan bahan yang dipilih adalah tepat.

2. Garlic Complex pula sebagai antibodi semulajadi. Bawang putih itu sendiri antibodi semulajadi yang menguatkan sistem imun kita. Bagi kaum hawa yang rajin kena UTI boleh amalkan Garlic Complex ni.

3. Carotomax merupakan antioksidan yang kuat.Mampu menghalang radikal bebas. Vitamin A didalam Carotomox boleh membantu menyelesaikan masalah mata seperti silau, mata berair dan rabun.

4. Vitamin C memang terkenal dengan kelebihannya menjadikan imun badan kuat. Mengeringkan selsema dengan cepat dan membantu badan mengeluarkan toksin. Lagipun kalau ambil Vitamin C secara konsisten kulit akan bertambah cantik dan putih.

ada beberapa lagi unuk lagi vitamin untuk menguatkan sistem pertahanan badan. Nanti citer next post.

Set Immune Protection ni kalau beli dan daftar ahli akan dapat sebotol lagi Vitamin C plus.(tapi sampai 15 Oktober 2016 sahaja).Boleh whatsapp jika berminat.



0 comment... add one now