10 Soalan Lazim Tentang Vivix dan Pelbagai Info Tentang Vivix.

Sorrylah still cant move on.. hehehe

Sempena bulan promosi Vivix jom kita kenali lebih dalam pasal Vivix. Pahamkan apa yang tersirat bukan sahaja yang tersurat. Kat sini ada 10 soalan lazim yang orang selalu tanya pasal Vivix :

1. Apa itu Vivix?

Vivix adalah minuman botanikal yang mengandungi kandungan polyphenol daripada anggur Muscadine, Polygonum Cuspidatum, European Elderberry dan Purple Carrots dan minuman ini adalah untuk menjaga kesihatan yang berpanjangan. Vivix mempunyai paten dan kajian klinikal yang menyokong ia boleh membantu kita menjaga kesihatan.

2. Apa yang membuatkan anggur Muscadine berbeza dengan anggur yang lain?
Anggur Muscadine merupakan anggur yang paling unik dan paling berkhasiat berbanding anggur yang lain kerana ia mempunyai profil polyphenol unik yang mengikut kajian sains mempunyai pelbagai khasiat untuk kesihatan kita. Anggur Muscadine mengandungi Ellagic Asic dan Ellagitanins yang cukup banyak dan merupakan antioksidan yang sangat bagus dan baik. Berbanding anggur lain yang agak mudah terjejas dengan perubahan cuaca dan penyakit, anggur Muscadine mampu hadapi masalah itu dengan baik kerana profil phenolicnya yang unik. Walaupun cuaca tidak baik (sejuk atau panas melampau), serangan bakteria dan kulat anggur Muscadine masih dapat bertahan.

3. Adakah ekstract botanikal ini merupakan antioksidan?
Kajian makmal menunjukkan ekstrak daripada Muscadine Grapes, Polygonum Cuspidatum, European Elderberry dan Purple Carrot mampu bertindak sebagai antioksidan yang sangat baik. Bahan-bahan ini telah dikaji secara klinikal dan menunjukkan ia bagus untuk anti keradangan dan penjagaan tahap selular.

4. Bilakah waktu yang sesuai untuk ambil Vivix?
Seelok diambil setiap hari dan 1 sudu teh setiap hari.

5. Adakah boleh saya ambil Vivix dengan Vitamin Shaklee yang lain?
Tiada masalah diambil dengan Vitamin Shaklee yang lain malahan Vivix termasuk didalam set Shaklee Advance Protection bersama-sama dengan Vita-Lea, ESP, Omega Guard dan Vitamin C Susutained Released untuk membantu membina asas kesihatan yang baik.

6. Adakah ada sebarang langkah berjaga-jaga?
Tiada sebarang kesan sampingan dan kesan reaksi antara Vivix atau bahan kandungannya dengan sebarang supplemen harian yang lain. Namun sebagai langkah berjaga-jaga, kami nasihatkan mereka yang mengambil ubat terutama ubat cairkan darah dan mereka yang dibawah penjagaan doktor atau ada sebarang masalah kesihatan berbincang dahulu dengan doktor anda sebelum mengambil Vivix.

7. Adakah Vivix mengandungi alkohol?
Tidak, Vivix tidak mengandungi alkohol.

8. Mengapa Vivix perlu disimpan didalam peti ais setelah dibuka?
Dengan menyimpan didalam peti sejuk membantu mengekalkan kesegaran, warna dan polyphenol yang terdapat didalam Vivix. Namun liquigels (produk baru) yang baru tidak perlu disimpan didalam peti sejuk.

9. Mengapa produk ini tidak dihantar menggunakan bekas sejuk?

Ujian intensif telah dibuat mengikut keadaan penghantaran sebenar iaitu penghantaran ke luar negara dibawah keadaan suhu yang extreme dan isu kelembapan, Ujian menunjukkan kualiti produk tetap terjaga walaupun dibawah keadaan penghantaran yang ekstreme.

10. Siapa yang perlu ambil Vivix?
Vivix direka untuk diambil oleh semua golongan dewasa yang mahukan hidup yang sihat sekarang dan masa depan ketika sudah berusia.


Okay, 10 soalan lazim dah settle. Kita cerita Vivix pulak.

Kalau sebut pasal Vivix term resveratrol, polyphenols, antioxidants, telomers, anti aging mesti akan muncul tapi kita faham tak apa benda terms ni? apa kaitannya? Ai try terang supaya uolzz faham yer.

Polyphenols - ia ada sebatian yang ditemui didalam tumbuhan yang mempunyai sifat antioksidan untuk melindungi sel daripada kerosakkan akibat radikal bebas.

Antioksidan - adalah bahan semulajadi yang membantu mencegah atau melambatkan kerosakan pada sel-sel bahan kita disebabkan radikal bebas.

Resveratrol - adalah sebahagian daripada polyphenols yang bertindak seperti antioksidan iaitu melindungi sel daripada kerosakkan yang diakibatkan oleh radikal bebas.

Telomeres - pengikat DNA kita, iaitu hujung DNA yang berfungsi sebagai pelindung DNA daripada kerosakkan yang disebabkan daripada radikal bebas dan unsur lain.

Pasal telomeres baca sini : Bagaimana Telomeres Mempengaruhi Hidup Kita? 

Anti aging - kata mudahnya awet muda, makna yang lebih mendalam adalah sel kita sentiasa diperbaharui dan menjadi lebih sihat dan berfungsi dengan lebih baik.

Radikal bebas
- atom yang tidak mempunyai pasangan yang bebas merosakkan badan kita.

Tentang radikal bebas baca sini : Antioksidan dan kesihatan

APA ITU RADIKAL BEBAS?

" Radikal bebas " adalah istilah sering digunakan untuk menggambarkan sel-sel rosak yang boleh menimbulkan masalah. Mereka adalah " bebas " kerana mereka telah hilang molekul kritikal , yang akan merosakkan molekul lain apabila berpasangan dengannya."Ini molekul akan merompak mana-mana molekul untuk menghilangkan keperluan itu, " kata Blumberg.

Jahat tul radikal bebas ni kan. Meh baca lagi kejahatan radikal bebas ni

Apabila radikal bebas adalah menyerang , mereka bukan sahaja membunuh sel-sel untuk memperoleh molekul hilang mereka. "Jika radikal bebas hanya membunuh sel, itu tidak mengapa kerana badan hanya boleh tumbuh semula satu sama lain, " katanya. "Masalahnya ialah , radikal bebas sering mencederakan sel, merosakkan DNA , yang mewujudkan satu benih bagi penyakit."



4 bahan utama Vivix kaya dengan polyphenols dan dalam polyphenols ada resveratrol, antioksidan, ellagic asid and anthocyanins, Ellagic asid adalah salah satu kumpulan antioksidan yang mempunyai bagus untuk menjaga kesihatan prostat dan anthocyanins juga adalah salah satu kumpulan antioksidan yang membantu kita menjaga kesihatan jantung.


Vivix mempunyai kebaikan yang lebih meluas kerana ia membantu kita memperbaiki sel dan menjana sel baru dengan kelebihan yang didapati daripada bahan-bahan utamanya. Apabila sel kita sihat pastinya badan kita pun akan jadi sihat kan. As simple as that. Ai tak claim Vivix is the cure for everything cuma ini adalah usaha kita untuk menjaga kesihatan dan mendapatkan kembali kesihatan.


Polyphenol, resveratrol, antioksidan, ellegic asid dan anthocyanins ni ada jer dalam sumber pemakanan harian kita TETAPI berapa banyak yang kita dapat walaupun kita tahu ia adalah sumber yang terbaik untuk polyphenols. Kenapa saya cakap mcm ni?

1. Cara penyediaan makanan kita. Berapa peratus agaknya khasiat terhapus semasa kita sediakan makanan?

2. Sumber makanan itu semulajadi? Non GMO or GMO? Ada pesticide tak? Ada bahan terlarang tak?

3. Berapa banyak yang kita perlu ambil dalam sehari untuk dapatkan amaun yang badan kita perlukan?

Bukan saya nak kata ambil supplemen tak yah makan real food, bukan itu maksudnya. Jgn twist ayat tapi fahamkan maksud tersirat. Maksudnya kita ambil supplemen untuk melengkapkan nutrien harian kita yang kita tak pasti cukup atau tidak yang kita ambil daripada sumber makanan.

Vivix mempunyai 3 paten iaitu Cold-Filling extraction, gabungan polyphenols dan diproses tanpa bahan pengawet.


Kalau google kebaikan polyphenols,resveratrol. antioksidan, ellergic asid dan anthocyanins mesti macam-macam yang korang dapat dan korang akan faham kenapa kami SID Shaklee suka dengan Vivix dan kenapa kami syorkan untuk dijadikan salah satu supplemen bagi menjaga kesihatan.

Nak faham 4 Fungsi Utama Vivix baca sini : Kenapa Vivix Shaklee Hebat?

Walaupun ada testimonial yang kata untuk merawat tetapi Vivix lebih kepada membantu dan mencegah. Perkataan merawat tu kerana mereka teruja dan gembira dengan perubahan kesihatan yang mereka perolehi selepas mengambil Vivix. Fahamkan maksud tersirat bukan sekadar nampak apa yang tersurat.

Sedikit Testimoni Vivix :








Jika berminat boleh hubungi saya :



1 comment... add one now

atiehilmi.com atiehilmi.com 29 Januari, 2017
hahahaha~ ai baru nak start tengok Goblin.. baru habis Ghost..