The Moment I Fell In Love


“The Physics of Love”
by Kim In-yook

The size of a mass is not proportional to its volume
That little girl as small as a violet
That little girl that flutters like a flower petal
Pulls me with a mass greater than the Earth
In a moment, I
Like Newton’s apple
Mercilessly rolled and fell on her
With a thud, with a thud thud
My heart
From the sky to the ground
Continued to swing dizzyingly like a pendulum
It was first love


Tak tahu la kenapa, scene ni sajak ni aku sangat sangat suka. Goblin korea yang comel dan cute, umur dah 900 tahun tapi tak pernah bercinta lepas tu ada masanya perangai agak childish terutamanya dengan Grim Reaper. I love this drama walaupun ia hanyalah fantasi tapi itulah gunanya drama untuk kita pergi ke satu tempat lain, bukan bermakna berkhayal sampai tak ingat dunia tetapi sebagai medium untuk kita relax. OST drama ini memang superb, menusuk hati betul melodi dia kalau faham lirik lagi lah. Tak faham Korean tak payah risau, mesti ada jer yang tolong translate kan search jer kat You Tube tu. 

Cerita ini buatkan rasa hati tu berbunga-bunga jer dengan scene-scene romantik dorang tanpa skinship yang berlebihan walaupun ramai jer yang minta more skinship but for me it just enough. The casts convey the emotion just right through their body languange, smile, eyes and face reaction. Tinggal beberapa episode jer lagi dan plot cerita sudah makin panas dan intense, sangat berharap happy ending. Cukuplah cerita yang aku suka tahun lepas sad ending, still cannot over it hahaha. 

Sedikit pengenalan drama Goblin ni bagi yang tak pernah tahu dan tengok. baca sini Goblin

Hari ini hari Jumaat yeay, malam ni drama Goblin : The Lonely And Great God. Owh tak sabarnya.

Kalau nak tonton drama ni daripada 1st episode boleh ke  Goblin : The Lonely and Great God . Boleh streaming ataupun download daripada episode 1 hingga yang paling latest (sekarang episode 12).

Kalau nak baca drama recap boleh ke sini, Dramabean website page ni memang buat drama recap untuk banyak drama yang tengah hot. 

Oh yeay, ni antara OST yang best. OST Goblin sekarang ni ada 11 part semuanya best-best dan lagu OST drama ni tengah meletop dekat carta Korea. Nak dengar semuanya boleh klik sini OST Goblin. Bawah ni antara my favourite.

1. Sam Kim - Who Are You

2. Crush - Beautiful

3. Lasse Lindh - Hush


0 comment... add one now