Cantiknya Rambut Dia...Tak Teringin Nak Macam Tu ker?

hair lose, rambut nipis, rambut gugur



Siapa yang tak nak rambut cantik dari yang tidak bertudung sampai la yang bertudung. Aik yang bertudung pun nak rambut cantik? La napa tak boleh? Rambut kan mahkota wanita dan bagi lelaki rambut tidak kurang pentingnya walaupun fesyen kepala botak menjadi trend tetapi masih rambut yang cerewet dengan penjagaan rambut mereka.

Bermacam-macam produk ada dipasaran untuk penjagaan rambut dari jenis rambut kering, rambut berminyak dan rambut rosak. Pilih sahaja yang mana berkenan di hati. Kalau nasib baik produk tersebut serasi dengan rambut dapatlah rambut yang diidamkan kalau tidak kena lah mencari produk lain. Menjaga rambut ini sama rumitnya dengan menjaga kulit perlu pencuci, melembap dan serum. Belum mengambil kira bagi mereka yang suka mewarna, mengkerintingkan dan meluruskan rambut. Proses-proses sebenarnya menggunakan bahan kimia dan haba yang kuat pada rambut dan merosakkan rambut kerana itu selepas proses ini salon akan mengesyorkan produk bagi penjagaan rambut.

Masalah rambut tidak berhenti disitu, jangan salahkan fesyen apabila rambut mula bermasalah dan mula menipis, banyak faktor lain yang menyumbang diantaranya gaya hidup yang kurang sihat, permakanan yang tidak seimbang dan stress. Rambut juga memerlukan nutrisi yang cukup seperti tubuh badan kita. Oleh sebab itu Shaklee mengeluarkan rangkaian produk penjagaan rambut yang dipanggil ProSante. Setiap produk Prosante menampilakn Scalp Health Complex Shaklee yang eksklusif iaitu satu formula klinikal yang mempunyai ramuan terdiri daripa 10 vitamin, mineral dan herba yang terpilih. Dengan menggunakan satu set Prosante yang lengkap, dapat menyokong kulit kepada yang sihat dan rambut yang lebat dan sihat.

Kebanyakkan masalah rambut bermula daripada kulit kepala diantara faktor menyunbang kerosakkan :
1. Proses mendandan rambut - bahan kimia dan haba
2. Alam sekitar - Cuaca yang esktrem, habuk, cahaya UV
3. Stress

Boleh baca entri ini : Tidak!!! Rambut Makin Menipis..Sedih untuk cara penjagaan rambut dan faktor yang menyumbang kepada kerosakkan rambut.

Ujian Kajian Klinikal Bebas Prosante :


30 Hari60 Hari90 Hari
Pengurangan kehilangan rambut ketika bersikat11%54%65%
Pengurangan jumlah rambut rosak37%61%73%
Peratusan subjek yang mengatakan peningkatan ketebalan rambut mereka46%52%61%

Dari keputusan tersebut dapat dilihat, rambut mereka makin sihat dari hari ke hari.

hair lose, rambut nipis, rambut gugur

Produk Prosante Terdiri Daripada :

Nourishing Scalp Treatment 
Merawat kepangkal masalah dengan serum yang merangsang peredaran, melindungi dari serangan persekitaran dan menyediakan ramuan yang menyuburkan rambut menjadikan rambut yang kuat, bersinar dan lebat.

Revitalizing Shampoo
Mengandungi sistem pembersihan yang diformulasikan dengan humectants dan protin yang berasakan sayuran untuk kutikel yang licin, Mengimbangi kulit kepala dan menyemai rambut dengan humectant, membantu mengurangkan rambut kusut dan megekalkan imbangan kelembapan dan kilauan.

Purifying Shampoo
Membersih dengan lengkap dan mendalam untuk menghapuskan kotoran dan pembentukan minyak dan lembut pada rambut. Mengembalikan sinaran dan menyerlahkan tekstur asli rambut.

Lightweight Conditioner
Menampilakn Scalp Health Complex, mudah diserap oleh kutikel rambut untuk mengekalkan imbangan pH dan hidrasi kulit kepala. Ramuan bersumberkan tumbuhan membantu memberi volume dan penstrukturan semula permukaan bilah rambut supaya ianya kelihatan sihat dan bebas kusut.

Replenishing Conditioner
Formula perasai yang intensif sesuai untuk semua jenis rambut bagi meningkatkan kesihatan rambut dan penwar bagi rambut kering, rapuh dan rosak kerana bahan kimia. Emolien pekat dan elemen struktur asli meresap kedalam rambut yang rosak untuk membina semula keanjalan dan kekuatan.

Long -Lasting Finishing Spray
Pelengkap sistem penjagaan rambut Prosante dengan melindungi rambut dari kerosakkan UV sementara melembapkan untuk kawalan rapi dan lembut. Berupaya meningkatkan sibar dan kilauan dan bebas kelemumur.

Nanti next entri saya akan terangkan lebih lanjut tentang setiap produk dalam rangkaian Prosante ok..

Testimonial :
hair lose, rambut nipis, rambut gugur

 Jika berminat boleh hubungi saya..harga istimewa atau diskaun memang saya tidak boleh beri kerana Shaklee sudah enforce jual harga runcit tetapi consultation istimewa dan kebabom sentiasa didalam jaminan saya.



0 comment... add one now