Apakah Minuman Isotonik Terhebat Masa Kini?



A : Minuman isotonik? Apa tu?

B : Ala minuman yang buat kita hilang haus dan cergas dengan segera tu.

A : Owh yang itu ker...

Hehehe macam iklan tv lak... Minuman isotonik rasanya semua orang tahu. Bermacam-macam jenama ada dipasaran sekarang ni antara yang famous adalah 100 plus dan Revive. Tetapi yang saya tak berapa gemar ialah minuman ni semuanya berkarbonat. Nak bagi anak-anak minum bila beraktiviti luar fikir 2 3 kali sebabnya budak-budak kalau air gas ni cukup suka la kan dah la manis. Memang saya tabik spring pada budak-budak yang tidak suka minum air gas, untung ibu ayahnya. Si irfan tu air manis tambah lagi air gas memang seronok la dia, badan la makin debab memang ibu kena control everything. Mencegah lebih baik dari merawat. Eh melalut la pulak.

Isotonik yang saya suka adalah Performance Drink daripada Shaklee, ia tidak berkarbonat, tidak terlalu manis dan sedap. Pemberi tenaga segera dan penghilang dahaga yang bagus. Jadi untuk beraktiviti luar amat sesuai la bawa Performance Drink ni. Percaya atau tidak Performance Drink ini adalah pilihan atlet di Amerika Syarikat malahan angkasawan NASA juga ambil minuman ini. Hebat kan!

Performance Drink mempunyai rumusan eksklusif OptiCarb yang sudah dipaternkan, ujian klinikal menunjukkan rumusan ini mampu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara pengaliran bendalir dalam tubuh badan. Performance Drink mempunyai 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

Wah wah wah. Menarik menarik. Nak info lagi...

Keunikan Performance Shaklee adalah ia merupakan minuman berasaskan elektrolit dan mineral iaitu Sodium, Chloride, Magnesium, Kalsium dan Potasium. Ia membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan dan baik untuk sistem neuromotor (tindak balas saraf dan otot). Jadi percaya tak bila saya cakap Performance Drink ini bukan sekadar minuman isotonik tetapi kita dapat manfaat extra lagi hebat lagi.

Manfaat Performance Drink yang lain :

1. Meningkatkan daya ketahanan badan
- meningkatkan daya tahan otot semasa melakukan aktiviti tanpa mencederakan tubuh. Bagi para atlet mereka boleh memanjangkan waktu latihan mereka.

2. Membekalkan tenaga
- mengimbangi dan membekal elektrolit didalam badan supaya tenaga dapat dijanakan

3. Mencegah penyahhidratan
- mengurangkan dahaga, mencegah penyahhidaratan, melembabkan kulit dan kelihatan muda

4. Mengekalkan paras gula
- terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan penyembuhan kecederaaan otot.

Siapa yang memerlukan minuman hebat ini?
- para atlet, mereka yang berpuasa, cirit birit, tiada selera makan, rendah paras gula, sebelum dan selepas pembedahan, sering tidur malam lewat, kulit kering, mereka yang membuat aktiviti lasak


Saya memang sudah lama jatuh cinta dengan Performance Drink ni, dari masa berpantang kembar lagi. Banyak membantu saya, trust me it was exhausted during confinement with the twin. Wake up late at night, breastfeeding them and sometime not sleeping at all. Satu lagi waktu yang saya suka ambil Performance Drink adalah semasa berpuasa. Keep me energetic and aktif.

Saya dah merasai kehebatan air isotonik ini. Anda bila lagi?

0 comment... add one now