Bapa Merokok Anak Yang Mandul!

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Semua pun sedia maklum yang merokok itu membahayakan kesihatan bukan sahaja pada si perokok tetapi pada orang sekelilingnya juga. Ini kerana perokok sekunder lebih terdedah kepada kanser paru-paru berbanding perokok primer. Yang menyedihkan lagi merokok juga boleh menyebabkan masalah kesuburan, sperma yang dihasilkan kurang berkualiti dan kurang aktif.

Tetapi yang paling saya terkejut adalah apa yang saya baca di blog Dr.Zubaidi mengenai rokok bukan sahaja boleh menyebabkan si perokok menghadapi masalah kesuburan tetapi ANAK LELAKI nya juga terdedah kepada masalah itu sama ada masih di dalam rahim atau sudah dilahirkan.

"Dalam satu kajian yang dilakukan selama 20 tahun,mendapati jika janin didalam rahim atau bayi lelaki dilahirkan terdedah pada penceramaran asap rokok,boleh menyebabkan kanak-kanak lelaki itu akan mengalami masalah kesuburan (air mani yang tidak berkualiti) apabila dia meningkat dewasa.
Pencemaran asap rokok ini boleh berpunca dari ibu hamil yang merokok atau pencemaran asap rokok yang didapati secara sekunder iaitu apabila bapa,datuk atau sesiapa sahaja yang merokok dirumah."
(Bacaan lanjut : klik sini )

Kesian anak yang tak tahu apa-apa tu, jadi wahai perokok sekalian berhentilah merokok. Merokok bukan sahaja tidak elok untuk anda tetapi orang-orang disekeliling juga. Macam-macam ubat sekarang ada di farmasi untuk berhenti merokok. Rokok pun dah naik harga kan daripada bakar duit tu baik beli benda yang berfaedah contohnya Vivix. Siapa sangka Vivix yang bagus untuk mengawal kencing manis dan darah tinggi boleh membantu perokok berhenti merokok. Tak percaya,sila tengok video ini




Mengagumkan bukan. Dengan promosi istimewa bulan October 2013 ini harga runcit Vivix iaitu RM485 termasuk kos pos laju menjadi RM3xx. SANGAT BERBALOI-BALOI.

Bacaan lanjut mengenai Vivix : klik sini
Koleksi Testimonial Vivix : klik sini

Berminat Dengan Produk Shaklee,Boleh Hubungi Saya Di:



0 comment... add one now