Lazada Buat Lagi!!! Lazada Birthday Blogger Contest.


Pukul 4 pagi, aku sibuk browse barang dekat Lazada. Rambang mata dibuatnya, tak tahu la berapa banyak dah barang aku letak kat wishlist dengan diskaun yang buatkan tangan ni gatal jer nak tekan "Buy Now". Tapi ku tahan dulu sebab banyak lagi nak browse, banyak lagi seller yang offer macam-macam. One thing about online shopping adalah kena belajar bersabar sebabnya satu barang yang korang hajati akan ada beberapa seller yang jual dan setiap seller harga tak sama dan apa yang dorang offer pun tak sama. Kalau tak betul-betul pilih mungkin ada yang kecewa nanti. Dekat Lazada ni ramai seller dan macam-macam diskaun dan offer jadi kena pandai pilih dan guna judgement masing-masing.

Antara yang suka tentang Lazada adalah sistem ranking yang digunakan dimana korang boleh pilih nak barang yang berapa star dan anggaran harga yang korang nak, jadi boleh la pilih barang ikut baget korang. Lazada ada labelkan seller yang ada reputasi yang bagus as trusted seller, jadi kalau rasa kurang yakin dengan seller-seller online ni cari yang Lazada dah marked as Trusted Seller dan selalunya dorang ni ada 5 star. Itu free tips untuk newbies online shopper.

Makin scroll makin banyak yang berkenan dekat mata, boleh habis berjam-jam menghadap Lazada ni sebab macam-macam barang ada. Ni salah satu wishlist yang lama dah teringin, Camera Digital. Sekarang trend mirrorless camera, walaupun smartphone punya kamera pun banyak yang dah canggih tapi kadang-kala guna the real camera lagi puas untuk sesuatu events sebab that memories are very precious. Ni ha camera mirrorless yang dihajati, isk geramnya la hai.


Fujifilm X-T2 Mirrorless Digital Camera

Dulu masa giler dengan camera digital memang follow semua perkembangan tapi sekarang ni memang dah outdated sangat, tapi kalau la dapat camera mirrorless ni memang terbaik lah. Ini salah satu produk untuk 3 produk pilihan dari Lazada yang menghantui tidurku sekarang.

Cik abang sayang sangat giler G-Shock sekarang ni, sanggup buka e-commerce site yang ada untuk cari G-Shock idaman hati tapi kesian belum ada yang dia betul-betul puas hati. Sama ada condition jam itu yang dia rasa tak best ataupun offer yang seller tu bagi. Asal nampak promotion atau sale poster untuk jam G-Shock laju jer tangan dia klik untuk tengok. Selalu nya kecewa sebab model yang dihajati tiada ataupun sudah habis.Tetapi kalau tetiba wifey dia yang bagi atas pertolongan LAZADA confirm cik abang tak menolak kan? Lagi dia melompat kesukaan lagi ada. Betul tak? 


CASIO G-SHOCK DW6900BBN-1D
Produk untuk kegunaan keluarga sudah, untuk cik abang sayang pun sudah sekarang ni benda yang tuan punya badan pulak. Nak hand bag! Dah lama tiada handbag sebabnya anak-anak masih kecil jadi kena cari beg yang multipurpose. Beg mak-mak ni hebat jangan main-main macam beg doraemon semuanya ada tetapi disebabkan anak-anak sudah besar masa untuk ibunya melaram semula. Browse punya browse handbag yang ada dekat Lazada ni terbekenan pula dekat handbag ni. Cantik tak? 

Mak tetap mak, handbag tetap kena beli yang spacious sebabnya confirm ramai yang suka menumpang barang dalam handbag. 


CARLO RINO HOBO TOTE
Sempena Ulang Tahun Lazada Yang Ke-5 yang bakal tiba tak lama lagi ni, macam-macam offer ada baik korang pergi jenguk LAZADA cepat sebelum menangis dekat bucu katil sebab terlepas offer yang best.


Klik Sini Untuk Lazada Birthday Sale!

Sempena Hari Jadi Lazada ni, satu contest untuk blogger telah dibuat. Hadiah lumayan dan lagi ramai yang join lagi lumayan hadiah jadinya. Jom rakan blogger semua join contest ni, bukan selalu pun. Hadiah yang Lazada offer, sila celikkan mata korang.

Prizes – More Participants More Winners
Depending on the overall number of participants there will be either 10, 20 or 30 winners:
1. Less than 50 Participants (10 winners) 

1st Prize: 1 x RM300
2nd Prize: 3 x RM200 
3rd Prize: 6 x RM100 

2. More than 50 and less than 100 Participants (20 winners) 

1st Prize: 1 x RM500
2nd Prize: 7 x RM250 
3rd Prize: 12 x RM125 

3. More than 100 Participants (30 winners) 

1st Prize : 1 x RM800 
2nd Prize : 12 x RM300 
3rd Prize :17 x RM150 

Invite your blogger friends to join this contest, so you will increase your chance of winning! The more the merrier! 


Nampak tak tajuk tu Lagi Ramai Lagi Bagus. 
Sekiranya hendak join boleh refer link ini Lazada Malaysia Blogger Contest

Lazada makin mendapat tempat dihati orang Malaysia namun begitu ruang untuk memperbaiki perkidmatan sentiasa ada. Baru lah boleh maju dan sentiasa disayangi ye tak. Sepanjang gunakan perkhidmatan Lazada alhamdulillah ok lagi cuma kalau boleh customer service perlu lebih membantu, memang betul segala kerosakan perlu dirujuk pada seller tetapi kadang kala seller tidak berikan info yang cukup membuatkan kami customer yang ada masalah ini mengalami kesukaran. Jika boleh pihak Lazada pantau barangan yang mempunyai harga yang berlaian tetapi dijual oleh seller yang sama. Kadang kala di membuatkan customer keliru yang mana satu perlu dipilih, kebanyakkan barangan juga tidak mempunyai description yang lengkap walaupun penerangan itu ringkas tetapi biarlah mampu memuaskan hati customer yang ingin membeli. 

Akhir kata, SELAMAT ULANGTAHUN LAZADA! Semoga berkembang giat dan bertambah maju di pasaran online Malaysia dan menjadi peneraju utama online shopping. Terima kasih kerana membawa shopping complex ke ruang tamu kami, memudahkan kami berbelanja tanpa perlu bersesak di shopping complex. Keep up the good and i wish you all the best.


1 comment... add one now

atiehilmi.com atiehilmi.com 23 Mac, 2017
pergh !!! syok btol 3 top stuff pilihan tu.. kalau dapat salah satu tu sebagai hadiah pun best tu.. hee~