Ada Apa Dengan Ostematrix Shaklee?




Siapa tak suka minum susu? Angkat tangan !
Ini penyelesaian untuk korang...

Susu adalah sumber Kalsium walaupun hakikatnya banyak lagi sumber kalsium tetapi sumber kalsium paling senang adalah minum susu. Kalsium penting kepada pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat. Tetapi pengambilan kalsium tanpa magnesium adalah tidak mencukupi. Ostematrix Shaklee sangat unik kerana mengandungi bukan sahaja kalsium malah mengandungi magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, magnanes dan boron. Nutrien ini penting dan perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh badan dan menghalang enapan sesetengah mineral.

Apa Kebaikannya?

Shaklee ada menawarkan produk yang bernama Ostematrix yang membekalkan 100% keperluan kalsium harian kita. Ostematrix Membekalkan:

1,000 mg (100% Daily Value) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium



Manfaat Utama :

  1. Menguatkan tulang kerana kalsium menghalang osteoperosis dan merawat tulang retak. 
  2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas dengan pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur. 
  3. Meringankan stress kerana kalsium adalah penenang saraf 
  4. Memperbaiki masalah haid dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium. 
  5. Membantu sel menyerap nutrient dan menghalang detoksifikasi. 
  6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik. 
  7. Mengekalkan tekanan darah normal. 
Cuba kita kaji, gambar rajah dibawah ini. Setiap peringkat umur pasti ada kesan kalau kesan kalau kekurangan kalsium. Kalsium boleh diambil daripada sumber makanan atau pun supplemen. Jika daripada sumber makanan adakah kita pasti yang ianya mencukupi malahan untul kalsium adalah baik diambil bersama-sama magnesium kerana ia membantu penyerapan kalsium dengan lebih baik lagi.






Untuk Siapa?

  • Ibu Mengandung 
  • Ibu Menyusukan Anak 
  • Ibu Yang Penah Melahirkan 
  • Mereka Yang Mengalami Sakit Sendi 
  • Mereka Yang Mengalami Senggugut 
  • Mereka Yang Tidak Minum Susu 
  • Mereka Yang Mengalami Migrain 
Bagaimana Memilih Kalsium Premium?
Pilih produk yang ada Vitamin D dan Magnesium.
Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum. 

*APA ITU DOLOMITE?
Dolomite adalah sejenis batu kapur. Batu kapur dolomite , satu lagi produk tanah batu kapur, datang dari batu tanah yang mengandungi kalsium -magnesium karbonat ( CaMg [ CO 3 ] 2) dan mempunyai nilai yang lebih tinggi yang meneutralkan batu kapur calcitic
Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dalam proses penyerapan mineral.

*Mineral chelated adalah mineral yang telah digabungkan secara kimia dengan asid amino untuk membentuk "kompleks." Anda akan melihat produk yang dilabel sebagai boron terkelat, kalsium terkelat, kromium terkelat, dan lain-lain

Tulang merupakan bank kalsium dan serapan kalsium bermula dari bayi sehinggalah umur 30. Selepas itu tulang sudan tidak akan serap kalsium lagi dan tulang akan gunakan kalsium yang diperolehi daripada pemakanan. Jika tiada sumber kalsium daripada makanan badan akan minta pada tulang, selepas itu tulang akan jadi kurang padat. Bank sudah kena withdraw mestilah susut kan. Apabila tulang menjadi kurang padat, risiko osteoporosisi, tulang rapuh dan tulang patah bakal berlaku dan berisiko tinggi.

Info Produk
Harga Pasaran : RM61 / 120 tablets

Testimonail Daripada Pengguna Ostematrix :











Jadi janganlah tunggu sehingga sudah berusia baru mahu mengambil kalsium, tulang kita ibarat bank simpanan. Sehingga umur kita 25 tahun tulang masih akan menyerap dan menyimpan kalsium selepas itu jika kita tidak mengambil kalsium yang cukup mengikut keperluan harian badan akan mengambil kalsium daripada tulang kita. Ini yang menyebabkan simpanan kalsium pada tulang makin kurang dan seterusnya tulang semakin lemah. Untuk memastikan simpanan kalsium pada tulang tidak digunakan kita perlu ambil kalsium setiap hari sama ada daripada sumber makanan ataupun suplemen. 

Kalau rasa macam susah nak minum susu boleh lah ambil Ostematrix Shaklee. 4 biji sehari bekalkan cukup kalsium untuk keperluan sehari.




0 comment... add one now