Nak Kurus Tanpa Diet? Bolehke?


Hai, arini kita sembang pasal kurus dan diet pula.
Perkara yang selalu orang tanya boleh tak kurus tanpa diet? Alasan xnak berdiet adalah payahla, tak tahan la,badan jadi lesu la dan the list will be on and on and on.

Sebagaimana yang saya pernah cerita di dalam entry SHaklee Shape Up Plan Sangat Terbaik!!! untuk kurus jumlah kalori perlu dikurangkan. Jika tidak ada pengurangan kalori macam mana nak kurus, kalau tidak berdiet macam mana nak langsing, Think about that.

Banyak produk yang menjanjikan boleh kurus dengan mudah tanpa perlu berdiet dengan hanya minum minuman kesihatan mereka bagi mengantikan makanan sebenar, Jika difikirkan balik itu adalah diet la tu dan minuman yang dijadikan ganti makanan kalorinya tidak setinggi makanan sebenar, Contotnya segelas minuman kurus digantikan dengan mee goreng, Rasanya kalori mana yang lebih tinggi. Ha kan cut down kalori tu in other words tengah diet la tu.

Ada setengah produk pelansingan yang mempunyai plan diet yang sangat ketat, mengantikan makanan dengan produk mereka untuk setiap hidangan. Ada yang mampu ikut ada yang tidak mampu ikut, Bagi saya cukup sekadar cut down your calories per day, eat small potion but regular and drink  a lot of water if can do some exercise to boost up your metabolisme. Memang lambat turun tetapi lambat juga naik.

Saya amalkan kaedah yang itu tetapi berat saya lebih kepada maintain jer dari turun jadi lepas bersalin saya ambil la supplemen Shaklee untuk membantu penurunan berat badan saya, Alhamdulillah berjaya yeay!!! Kelebihan produk Shaklee adalah anda tidak perlu mengantikan setiap hidangan makanan anda dengan supplemen. Makan seperti biasa tetapi kena cut down the portion and careful with what you eat.Yelah bila kata makan macam biasa abis suma benda ditala pastu makans supplemen. Mana nak jadi amalan pemakanan sihat masih diamalkan, pengambilan supplemen hanya untuk meningkatkadar pembakaran lemak dan mengangkut lemak keluar dari badan. Saya masih boleh menikmati apa sahaja hindangan yang saya mahu tanpa perlu risau TETAPI pada portion yang berpatutan. Kalau tak buat macam tu berbotol telan Lecithin,Alfalfa,Omega Guard,Cinch Shake pun tak jalan. Buat buang duit jer.( Jika mahu tahu lebih lanjut boleh klik pada label set kurus)

Sebab dulu sebelum kahwin pernah la cuba pelbagai program diet tetapi saya ni mudah jemu dan muak dengan menu yang sama setiap hari, Bila jemu datang menjelma mula la culas sana culas sini. Kurus memang kurus tetapi dah kurus saya mula malas nak buat program tu then naik la balik badan. Pastu sibuk nak kurus balik ha itula perempuan, Isk merepek apa ni, My point is amalkan gaya pemakanan yang sihat, jangan culas dan jangan terlalu bergantung pada supplemen. Supplemen hanya alat bantuan untuk kurus yang penting hati kena kental hehehe kerana tidak ada jalan senang untuk kurus. Contohnya nak kurus tapi xnak diet.

Bak kata Kevin Zahri "Tanpa Kawalan Diet Mana Boleh Kurus"
kurus tanpa diet, kurus dengan shaklee,set kurus shaklee

Disini saya letakkan beberapa tips yang diambil dari Kevin Zahri untuk kawalan diet, cuba amalkam insya allah membantu
kurus tanpa diet, kurus dengan shaklee,set kurus shaklee

kurus tanpa diet, kurus dengan shaklee,set kurus shaklee


0 comment... add one now