Kepentingan Air Kepada Manusia


Air..semua orang tau air tu penting tapi kite still buat endah tak endah kan. Air penting untuk tubuh badan kita, 70% badan kita adalah air. Lagi-lagi musim panas sekarang ni minum air secukupnya kalu tidak senang dapat demam dan batuk. Minum minimum 8 gelas sehari. Biasanya bila tanya pada sesiapa la minum air banyak tak..Jawabnya mesti banyak..Tanya lagi berapa gelas?..Jawabnya 3 gelas banyak la dari biasa... hehehe rasa-rasa terkena pada batang hidung sendiri tak.

Bagi yang mengambil supplemen @ makanan tambahan @ vitamin @ nak kurus mesti minum 3L sehari supaya badan dapat bekerja dengan lebih efisien. Kalau yang amek produk kurus contohnya minum air kurang lepas tu komplen badan tak turun. Haih salah siapa, sudah dipesan minum air banyak supaya lemak dan toksin dapat dibuang. Air dalam badan cukup untuk organ-organ penting bekerja sahaja. Umpama gaji bulanan cukup-cukup untuk makan pakai jer macam mana nak bayar hutang atau bersedekah. Gitu la ibaratnya.



Bila air tak cukup dalam badan itu menjadi penyebab tidak lawas, kurang kencing, kencing kuning, sakit kepala, masalah jerawat dan toksin berkumpul dalam badan. Bagaimana nak minum 8 gelas sehari. Try tips ini :


Banyak kelebihan minum air ni tetapi air putih atau air masak yer bukan air manis atau air gas. Kalau yang itu harus dapat kencing manis .


Musim panas ni sila minum air putih secukupnya atau air isotonik yang tidak bergas. Contohnya Performance Drink dari Shaklee, isotonik tanpa gas yang mengekalkan air dalam badan dan memberikan tenaga. Sila ambil juga Vitamin C untuk meningkatkan imunisasi badan supaya tidak mudah sakit dengan keadaan cuaca yang senang berubah-ubah. Vitamin C Sustained Released Shaklee mempunyai kelebihan melepaskan vitamin C didalam badan secara beransur-ansur setiap jam. Jadi kita mendapat bekalan Vitamin C sepanjang masa.

pengedar sah shaklee




0 comment... add one now