Susu ibu Amat Berharga




 Kesukaan Para PelangganKu Sayang 

Kebanyakkan yang beli dengan saya adalah untuk tujuan penyusuan. Alhamdulillah berkat selalu sharing tentang kebaikan susu ibu barangkali lagipun saya memang suka bercerita pasal BF ni. Boleh berborak tanpa henti kalau pasal BF ni kerana banyak lagi yang kita tak tahu sebenarnya. Namun ilmu yang ada alhamdulillah masih boleh membantu sesiapa yang memerlukan bantuan.

Untuk set penyusuan ini ada banyak version ada yang permium ada yang baget mengikut kehendak pelanggan la. Namun perkara yang paling penting pelanggan nak amil set penyusuan ini kena tahu dan faham, set penyusuan shaklee menumpukan kepada kesihatan fizikal dan mental si ibu kerana happy mommy more milk. Ini ada satu fakta yang Dr.Fyda Noh share semalam.

Salah 1 fakta yang Dr Joanne share pasal susu ibu vs susu formula:
Kedua2nya memang ada sel hidup.
Tapi yang membezakan ialah:
--Susu ibu ada sel2 hidup iaitu sel daripada sistem pertahanan badan untuk lindungi baby daripada jangkitan kuman.
--susu formula pula ada sel hidupnya iaitu sel2 bakteria dan benda asing2 yang kita tak mahu.

Susu ibu memang untuk melindungi bayi daripada jangkitan lagi colustrum yang hanya ada pada 1-3 hari pertama selepas bersalin. Itu memang cecair emas berharga untuk baby. Isk kalau nak bercerita pasal BF ni memang panjang la post ni nanti hahaha… kalau rasa nak tahu pasal BF ker pasal Set Tambah Susu ker leh PM saya yer.

#susuibu
#tsunamishaklee
#sindiketsukses
#shakleekotadamansara
                                                

0 comment... add one now