Sharing is caring




Sharing is caring...

Sejak berkecimpung dalam bidang Shaklee ni satu benda yang saya belajar adalah sharing is caring. Jangan berhenti sharing info yang berguna, jadi itu yang saya buat. Takper lah kalau ada yang tak suka tapi mana tahu satu hari nanti ia akan berguna kan. Begitu juga dalam group bisnes kami, tak kira la upline, downline even sideline semuanya akan share info masing-masing. Berkongsi pendapat dan pengalaman sesama sendiri, kami dah ibarat adik beradik.

Dengan customer pula kami diajar untuk layan mereka sebaik mungkin dan selembut mungkin. Ragam customer memang macam-macam tapi kita sebagai seller kena bersabar la sebaik mungkin. Benda yang paling seronok sebagai seller adalah bila customer bagi feedback yang memberansangkan.

Ex-opismate pangkat adik pada saya tetiba PM bagitau ESP yang dia beli sebelum jadi ahli dulu make wonder tu her. Masa 1st pregnancy cik adik manis ni punya strectmark agak teruk katanya, semasa pregnancy kedua dia ambil ESP and wallah strectmark dia hilang dan kejang. Berbunga-bunga rasa hati sebab ada customer dah merasakan dan mengakui kehebatan Shaklee. Mula-mula ambil vitamin untuk diri sendiri kemudian bila sudah pregnant ambil lagi. Last-last jadi ahli terus sebab tahu kelebihan jadi ahli Shaklee. Berpantang dengan set Shaklee dan sampai belikan Vivix utk ibunya.

Ada seorang lagi customer ex-opismate jugak ambil Herb Lax pada permulaan kemudian ambil Carotomax untuk silau beliau. Kemudian ulang lagi ambil Carotomax sebab silaunya sudah berkurangan, saya ajak untuk dia jadi ahli kerana dia dah regular ambil Carotomax. Cik Puan ini refuse atas alasan nak sokong bisnes kengkawan, menitik air mata saya kerana Allah berikan customer yang baik hati macam ni.

Pujian daripada customer memang akan buat hati seller macam saya ni berbunga-bunga. Seorang suami yang prihatin belikan bidadari syurganya set  menyusu semasa beliau sedang bertarung untuk bersalin, tersentuh hati saya dengan keprihatinan si suami. Selepas set bertukar tangan macam biasa saya akan guide macam mana nak ambil, do n donts dan apa perkara yang berkaitan. Komen dari si suami itu membuatkan hati saya tersentuh, katanya tak rugi membeli dengan saya kerana penjelasan yang diberikan sangat memuaskan hati. Sekali lagi ucapan syukur pada Ilahi kerana temukan saya dengan customer yang baik hati begini.


Setiap prospek akan saya layan sebaik mungkin walaupun kadang kala ada yang kekwat, kerek tapi biarkan sajer selagi tak melampau. Setelah konfem membeli dan barang sudah sampai di tangan akan saya guide sampai dia faham bagaimana nak ambil vitamin tersebut. Saya dah rasai kebaikan Shaklee dan saya nak customer2 saya juga rasa benda yang sama. Jadi kenalah jaga dan jawab segala kemusykilan mereka dengan baik kan.

Ini antara customer yang menyentuh hati saya, ramai lagi sebenarnya. Semua  terpahat dalam fikiran ini.

Semoga saya dapat bantu lebih ramai lagi mereka yang diluar sana untuk jadi lebih sihat dan membantu mereka yang berminat untuk tambah pendapatan. Kenapa saya kata boleh tambah pendapatan? Sebab Shaklee menawarkan pelbagai insentif bagi distibutornya. Ada milestone yang perlu dicapai oleh setiap distributor utk rasa insentif Shaklee itu, so siapa yang rajin akan dapat lah. Lagipun, bisnes ini boleh dibuat daripada rumah tak perlu untuk keluar cari prospek, simpan stok bebanyak dekat rumah. Shaklee sudah bina sistem online untuk memudahkan kami membuat order so tgu jer lah abg Gdex ker Citylink datang hantar kemudian atas kemahuan sendiri boleh pos kepada customer sendiri ataupun COD.

Kalau xnak pos sendiri pun boleh, shaklee akan uruskan penghantaran cuma bayar kos postage sajer lah. Kan senang tu, xder pc or laptop di rumah Shaklee Apps ada. Sekarang era smartphone kan, semua benda boleh buat dengan telefon. Jadi jika menjana pendapatan tambahan boleh hubungi saya yer.



0 comment... add one now