Shaklee Global Conference 2016





.: Soroton Shaklee Global Conference 2018 :.

Kami para distibutor memang fully aware pasal conference ni, ramai yang dah mula kumpul point lama dah. Ini antara 6 star trips yang Shaklee bagi untuk siapa yang layak. Kami yang tak pergi memang sentiasa dapat update daripada mula boarding kat KLIA sampai segala aktiviti kat sana. Pergh seronoknya tengok tak terkata, jealous of cause tapi jealous yang membina la bukan jealous yang bukan-bukan.


Antara bebanyak aktiviti yang Shaklee sedia ni, sesi sharing bersama astronout US Commander Scott Kelly & Mark Kelly, dorang ni twins tau. Kagum sey, semoga kembarku membesar menjadi orang hebat di dunia dan di akhirat, aamiin. Sempat lagi tu hahaha. Ok back to the story, Scot Kelly dan abang kembarnya Mark Kelly pada tahun 2015 telah terbang ke angkasa lepas dan tinggal disana selama 340 hari. Wah lama tu, macam mana dorang leh tahan duduk kat atas sana.


Antara yang Scott Kelly mention semasa sharing tersebut adalah, "kami memilih menjadi angkasawan kerana ianya susah". Scott juga berkali mengingatkan supaya kita menjaga bumi dengan sebaiknya sebab daripada angkasa lepas dorang boleh tengok bagaimana rupa bumi sekarang dengan hutan banyak dah kena tarah untuk pembangunan dan macam-macam lagi. Bak kata mereka lagi, even damage has been done we can still fix it. Scott dan Mark menekan supaya berkerja keras bukan buat benda-benda yang biasa jer. Teruskan berusaha walaupun rasa macam dah tak daya, jangan mengalah. Berkawan dengan orang-orang yang mempunyai misi dan impian yang sama supaya boleh bergerak bersama-sama.

Sharing daripada orang-orang hebat sebegini memberikan kita inspirasi supaya terus berusaha untuk berjaya. Kalau dapat dengar sendiri sharing mereka tu konfem jantung ni berdegup laju, star struck toksah cakap la. Orang berjaya ni aura dia lain, kita boleh rasa tarikannya.

Satu lagi, selalunya event mesti la ada kait antara satu sama lain kan. Kenapa NASA dipilih Shaklee untuk masuk dalam event conference dorang tahun ini? Kerana NASA sendiri menggunakan produk-produk Shaklee untuk angkasawan mereka. NASA yakin Shaklee boleh memastikan angkasawan mereka sentiasa didalam keadaan yang sihat dan tip top kerana di atas sana keadaan sangat berlainan dengan bumi. Graviti, radiasi, udara dan sebagainya jadi tubuh badan serta mental angkawasan seharusnya sihat dan mantap. Satu lagi info yang membuatkan teruja adalah NASA yang mencari Shaklee bukannya Shaklee sponsor mereka.

Haih, berusahalah ayu supaya satu hari nanti dapat juga merasa semua luxury yang Shaklee sediakan bukan sahaja dapat riadah badan tetapi juga dapat recaj semangat dengan sharing daripada orang-orang yang berjaya dan hebat.

Semasa disana juga para SID dibawa melawat Shaklee Headquarters. Apa yang istimewanya ibu pejabat Shaklee ni? Ha ini sesuatu yang mengagumkan kami kerana ianya sangat mesra bumi. Google punya google jumpa satu blog SID daripada US ni, ceritakan pengalaman beliau semasa melawat Shaklee HQ.





Memang patutla kagum kalau pergi sana sebabnya kawasan cantik, tersusun, arctitecture dia memang people friendly dan earth friendly. Bak kata owner blog ini, walaupun didalam bangunan kita masih boleh dapat lihat pokok, langit dan cahaya maknanya takder lah duduk dalam bangunan tetapi tak tahu kat luar tu hujan ker, cerah ker, ribut ker.

Ini saya quote daripada blog beliau :

" I wanted to share some sweet details with you about Shaklee’s Headquarters and what was used to make it:
Sustainable building materials such as wood panels and doors that were harvested from certified sustainable forests.
Carpet squares from Interface that are made of recycled materials
Task chairs made of recycled materials.
Carefully landscaped grounds that are a living herbal library representing the botanical ingredients in our products.
Motion sensors that turn equipment and lighting on and off to conserve energy.
Window shades controlled by electronic sensors that allow 80% of the light in while shading the building interior spaces from heat. 
Low-E glass used throughout the building to promote maximum energy efficiency.  
Under-floor air distribution for energy efficiency and indoor air quality
Sweeping open spaces that encourage a healthy flow of ideas, information, and, of course, fresh air.
Gathering spaces around a family-style hearth and gas fireplace.
Intelligent site orientation and proximity to public transportation. "
  

Amacam kagum tak. Kagum kan. Seronoknya mereka yang dapat pergi sana. Jelesnya…..

#tsunamishaklee  #sindiketsukses  #shakleekotadamansara


0 comment... add one now