Laman Web XxX Jual Shaklee Dengan Harga Yang Murah, Tiruan atau Tulen?




Selalu jugak saya jumpa produk SHaklee dijual dengan harga yang sangat murah didalam laman web, sehinggakan saya tertanya-tanya tiruan ker tulen ni. Harga yang tidak masuk akal kerana terlalu murah dan secara terang-terangan melanggar etika Shaklee kerana menjual dengan harga yang lebih murah daripada harga ahli. Sebagai ahli Shaklee yang berdaftar pastinya saya rasa marah kerana hak saya diambil mudah begitu sahaja.

Tetapi yang paling penting adakah produk Shaklee tersebut tiruan ataupun tulen kerana Shaklee berhabis berjuta-juta untuk tujuan RnD mereka dan mempunyai Landmark Study bagi membuktikan keberkesanan produk-produk Shaklee itu belum lagi patern pending dan patern yang mereka ada bagi produk mereka. Jika itu adalah tiruan bersedialah menerima surat saman daripada Shaklee. Even menjual dengan harga lebih murah daripada harga ahli juga boleh dikenakan tindakan.

Oleh itu jangan mudah terpedaya dengan harga yang terlampau murah kerana ada kemungkinan barangan palsu. Belilah dengan ahli Shaklee yang berdaftar dengan harga yang betul. Andai kata produk tersebut tulen, pastinya selepas pembelian pelanggan akan dibiarkan begitu sahaja tanpa follow up dan guideline sedangkan kami SID yang sebenar ini telah dilatih supaya menjaga customer sehabis baik kerana itu adalah added value kami. Apabila tiada guideline macam mana nak rasa keberkesanan produk tersebut kan. 

Mungkin harga sebenar Shaklee agak mahal tetapi ianya berbaloi percaya lah.

Shaklee mempunyai Landmark Study yang membuktikan bahawa Shaklee ini adalah terbaik. Apa itu Landmark Study?

Boleh baca di entri ini : Shaklee's Landmark Study
 Disini saya ingin sambung mengenai keputusan Landmark Study tersebut.
Ada keputusan yang agak mengejutkan dan ada yang memang dah dijangka. Kalau korang belek gambar graf keputusan itu bebaik satu persatu korang akan terkejut. Ada 3 kumpulan:

1 kumpulan yang tidak mengambil supplemen
1 kumpulan yang mengambil supplemen 
1 kumpulan yang mengambil Shaklee

Dan keputusan bagi setiap ujian membuatkan kita berfikir semula keperluan supplemen didalam kehidupan kita.

Masa sekolah dulu kita ada belajar macam mana nak baca graf kan, so cuba korang hadamkan graf-graf yang ada dalam gambar ni. Pastu jawab 3 soalan ni secara jujur :
                1. Perlu atau tidak supplemen dalam kehidupan kita?
                2. Adakah semua supplemen dipasaran itu sama?
                3. Daripada Landmark Study ni, adakah Shaklee telah membuktikan yang ia                                  adalah jenama yang terbaik?

Amacam leh jawab.

Kalau korang rasa supplemen tak diperlukan cukup dengan jaga makan minum mungkin selepas lihat graf Landmark Study korang akan rasa lain. Bukan nak kata xyah jaga makan tetapi kalau hendak kesihatan tu lebih baik dan capai tahap kesihatan yang lebih bagus supplemen diperlukan kerana raw food sekarang banyak yang tidak bagusnya ( logam berat, pesticide, anibiotik etc etc).

Owh kesimpulannya kena ambil supplemen la kan, alah banyak jer supplemen kat pasaran beli jer kat farmasi ker, kiosk ker, online ker pilih jer. Memang supplemen berlambak dekat pasaran sekarang tetapi adakah semua itu selamat? Itu soalan yang kena tanya pada diri sendiri. Korang tengok graf kumpulan yang ambil supplemen bukan Shaklee dan hadamkan, ada graf yang tinggi untuk ujian Incidence of Diebetes, Incidence of Heart Attacks dan Risk Of Conorary Heart Disease. Untuk 3 graf ini kumpulan yang mengambil supplemen daripada jenama yang lain lebih tinggi daripada 2 kumpulan yang lain mengapa? Banyak faktor sebenarnya salah satunya sumber yang digunakan untuk supplemen itu adalah sintetik, berasaskan chemical, bukan semulajadi etc etc.

So, rasanya Shaklee la kut yang the best. Tak yakin lagi? Okay xper try jawab soalan ni pulak, jenama lain tu ada buat Landmark Study tak? Nak buat Landmark Study ni bukan cikai-cikai tau, as I explain yesterday Landmark Study ni ibarat landmark untuk sesuatu kawasan. Jadi Shaklee sudah menjadi landmark didalam dunia supplemen ni.

Shaklee ada Sijil Halal.
Shaklee ada kelulusan KKM.
Shaklee partner atlet.
Shaklee partner NASA.
Shaklee ada Landmark Study.
Shaklee ada products patern.
Shaklee ada peluang bisnes.
Shaklee ada dipasaran lebih dari setengah abad.

Jadi masih sangsi dengan Shaklee?
Tak Usah Sangsi Dengan Keberkesanan Shaklee Tetapi Sangsi Dengan Harga Yang Terlampau Murah. 

0 comment... add one now