Hari Ibu 2017


Selamat Hari Ibu
14hb May 2017

Apabila kita kehilangan doa daripada seorang ibu, kita antara orang yang rugi. Doa ibu tidak berhijab. Dalam hadis juga menjelaskan bahawa kedudukan ibu itu 3 kali lebih utama daripada ayah. Bukan hendak kata hormat ibu jer ayah tak perlu hormat, salah tu cuma ibu perlu hormat lebih sedikit kerana ibu mengandungkan kita selama 9 bulan 10 hari dan sepanjang waktu pelbagai kepayahan dan kesukaran ibu perlu lalui sehingga lah kita dilahirkan. Kesakitan yang ibu rasa semasa bersalin adalah berlipat kali ganda daripada badan manusi boleh tampung. 
Dari Abu Hurairah radhiyallaahu ‘anhu, belia berkata, “Seseorang datang kepada Rasulullah shalallahu ‘alaihi wasallam dan berkata, ‘Wahai Rasulullah, kepada siapakah aku harus berbakti pertama kali?’ Nabi shalallaahu ‘alaihi wasallam menjawab, ‘Ibumu!’ Dan orang tersebut kembali bertanya, ‘Kemudian siapa lagi?’ Nabi shalallaahu ‘alaihi wasallam menjawab, ‘Ibumu!’ Orang tersebut bertanya kembali, ‘Kemudian siapa lagi?’ Beliau menjawab, ‘Ibumu.’ Orang tersebut bertanya kembali, ‘Kemudian siapa lagi,’ Nabi shalallahu ‘alaihi wasallam menjawab, ‘Kemudian ayahmu.'” (HR. Bukhari no. 5971 dan Muslim no. 2548)
Sumber: Hadis tentang ibu
Kita perlu sentiasa hormat serta menjaga hati ibu kerana jasa mereka tidak ternilai dengan wang ringgit. Jika semasa kecil ibu yang menjaga kita apa salah nya apabila kita sudah besar dan mampu, Kita pula yang menjaga ibu dan ayah. 

Sempena Hari Ibu ini apa kata kita hadiah sesuatu pada ibu contohnya bawa ibu berjalan, makan direstaurant terbaik.

HARI IBU 

Sempena Mother's Day yang bakal tiba 14 Mei ni korang dah plan nak bagi apa untuk ibu/ isteri tersayang??

hadiahkan ibu/ isteri yang tersayang dengan sesuatu yang sangat bernilai.

Untuk mengingati & menghargai pengorbanan seorang ibu, apa salahnya kali ni kita buat sikit kelainan.

Kita  hadiahkan mereka dengan sebotol vivix yang mampu rawat pelbagai penyakit kronik dengan izin Allah! 

Lagi Berbaloi- baloi  bila hadiah kita tu mampu buat ibu/ isteri kita gembira dengan kesihatan yang lebih baik.

SEKARANG ADA PROMO VIVIX!

Untuk pembelian 2 botol vivix anda layak untuk dapat : 

✅Free membership worth RM69
✅Free postage
✅Cash rebate RM36+
✅*Layak untuk membeli SHAKLEE SHAKER pada harga RM19+
✅*Layak untuk membeli MUG SHAKLEE limited edition








0 comment... add one now