Kisah Percutian Impianku...



Hai lama tak update blog, bersawang sudah..
asyik cerita pasal produk Shaklee jer kali ni kita tukar topik skit, percutian impian yang saya hendak kecapi...
Talking about dream vacation places, i have a very loooonnng list hahaha.

Tempat yang paling utama mestilah Mekah & Madinah, nak jadi tetamu Allah. Lepas tu nak naik belon panas di Cappadocia,Turki pastu nak tgk mirror lake dkt New Zealand. Nak jalan2 di Band-E Amir National Park di Afghanistan, nak tgk aurora borealis dkt Reykjavik, Iceland dan byk lagi tempat. 



Kenapa nak pergi tempat-tempat ni? Bermula dengan couple of my good fren upload gambar dekat IG naik belon panas dkt Turki. Geng2 ALU atau geng2 member saya ni kaki jalan. Dalam negara ke luar negara suma redah asal boleh.


Tgk dorang berjalan buatkan saya pun nak jugak rasa. Rasulullah pun galakkan kita mengembara kan. Ini 1st time bgtau org tempat2 yg saya nak pergi, selama ni wishlist ni dlm kepala jer xpenah bgtau orang.


Tapi ada satu tempat yg teringin nak bawak my small family ni adalah Universal Studio Singapore. Nak bagi anak-anak berseronok sambil merasa berjalan kat negara orang with my own money.This my realistic vacation holiday plan for now. Nanti kut ada rezeki lebih kita gi tengok aurora borealis terus.


Kira-kira kasar yg saya buat dulu:

1.Tiket kapal terbang (airasia) lebih kurang RM 2.5K
2. Tiket masuk USS lebih kurang RM1K
3. Hotel RM1.5K
4. Duit Poket RM3K
Total = RM8K
Andai kata matawang kita makin jatuh kena lah standby RM10K.

Target dalam 2 tahun ni. Mesti ada yg cakap napa lama sgt nak gi? Napa byk sgt kena standy duit. Saya housewife so kena kerja keras la simpan duit. Lebih2 duit pasar, duit blanja dapur dan bonus shaklee. Kena standy lebih sebab 5 orang kut nak pergi kalau sorang2 tak yah esok lusa leh gi. Berjalan dengan anak2 fahamlah macam2 kehendaknya kan. Semoga tercapai impian saya ni, nak bawak family berjalan dengan duit saya sendiri.

Ya Allah Ya Latiff permudahkanlah rezeki hambamu ini supaya dapat membawa kegembiraan kepada suami dan anak-anakku. Sesungguhnya engkau la pemegang kunci rezekiku. Aamiin.


0 comment... add one now