Shaklee Detox : Kenapa Orang Semua Sibuk Pasal Detox Ni?



Terima kasih kerana sudi singgah blog saya.

"Apsal kebelakangan ini tengok FB semua nak cerita tentang detox? Detox tu la detox ni la. Penting sangat ke detox ni, naik menyampah lak."

Jangan la menyampah deknon, cuba fahami kenapa mereka tu semua shared pasal detox. Detox ini penting untuk menyingkirkan toksin, bahan kimia, logam berat, dan parasit daripada terus bersarang dalam badan. Mana pulak datangnya semua benda-benda ni yer. Datangnya daripada persekitaran, udara yang kotor, air yang tercemar, makanan ringan, fast foods, sayuran dan buah yang tidak dibasuh dengan bersih, ikan yang dah disuntik untuk sentiasa segar dan ayam yang telah disuntik supaya cepat besar. Ha tak ke banyak tu sumbernya.

Orang yang paling sihat pun perlu melakukan detox untuk buang toksin dalam badan. Detox ini umpama kita bersihkan bilik stor kita la. Bilik stor kan banyak barang, penuh dengan habuk dan kadang-kadang ada lipas dan anai-anai. Apabila kita rajin kemas bilik stor tu, barang makin kemas, habuk makin kurang, lipas dan anai-anai pun tiada. Macam tu juga dengan usus, hati dan darah kita, Apabila kita rajin buat detox, organ-organ kita akan sihat dan sentiasa dalam keadaan yang tip top. Detox ini ibarat maintenance la untuk pastikan fungsi badan kita sentiasa dalam keadaan terbaik. 



Memang betul Allah dah jadikan tubuh badan kita ini sempurna. Badan kita boleh buang toksin dengan sendirinya melalui kulit, urin, peluh dan boleh tapi segala kotoran melalui hati dan buah pinggang tetapi zaman kita sekarang ini kita terlampau terdedah dengan segala bagai pencemaran sampaikan badan kita pun penat nak tapis taksin tu semua. Jadi tanggungjawab kita untuk bantu badan kita kembali ke keadaan yang tip top supaya organ-organ kurniaan Allah itu dapat bekerja dengan cekap semula.

Kalau kita tanya pakcik google pasal detox, dia akan bagi macam-macam jenis detox. Kita sebagai hamba Allah yang dikurniakan akal bijaksana ini kena memilihlah detox mana yang sesuai dengan kita. Kalau saya, saya akan buat colon cleasing dulu ataupun bersihkan usus dulu kerana bila usus sihat nutrien daripada makanan akan dapat diserap dengan lebih optimum. Lagipun usus kan tempat dimana makanan yang kita makan pergi untuk diproses. Pernah tak terfikir mengapa kita selalu sakit walaupun dah makan makanan yang berkhasiat, mengapa kita tak kurus-kurus walaupun penat berdiet. Antara jawapannya usus kita berkeladak sebab itu nutrien makanan tidak dapat diserap dengan optimum. Apabila nutrien tidak cukup itulah penyebab kita rajin sakit dan berdiet pun tak kurus-kurus.

Detox juga tingkatkan sistem imun badan kerana ia menyingkirkan bendasing yang tidak baik daripada badan jadinya sistem imun makin kuat la. Toksin banyak dalam badan membuatkan badan kita bekerja keras untuk memastikan kita sentiasa sihat tetapi sistem imun juga perlukan nutrien untuk memastikan mereka sentiasa kuat. Kalau nutrien tak dapat diserap dengan jayanya, sistem imun terpaksalah guna apa yang ada untuk pertahankan badan kita daripada diserang penyakit. Kesian dorang kannn. 

Jadi kerana itulah ramai yang asyik bercerita tentang detox, supaya orang ramai faham betapa pentingnya detox untuk diri kita. Awareness la katakan. Ingatnya bil hospital sekarang ni tinggi, kerajaan memang murah tetapi kalau terkena penyakit kronik (nauzubillah jauhkan lah) costy jugak kan. Pencegahan perlu dibuat daripada sekarang. Alahai bukannya buat setiap hari detox ni, sebulan sekali jer (seeloknya). Kalau buat selalu takut jadi lain la pulak tetapi eat clean boleh jer dijadikan habit itu lagi baik sebab sihat.

Ini antara set detox yang ditawarkan oleh kami, jadi toksah pening nak makan apa tuk detox.Program detox kami bukan semata makan vitamin jer, kena makan sayur dan buah juga. Nanti kami akan bimbing jangan risau yer.

Jika ingin membeli sendiri boleh klik pada button "Beli Disini" pada gambar produk set yang berkenan dihati.

 Beli Set Detoks Logam


 Beli Set Detoks Parasit


 Beli Set Detoks Usus


Beli Set Detoks Hati


 Beli Set Detoks Seluruh Badan




0 comment... add one now